Public relations jako narzędzie promocji
Opiera się na kilku wyróżniających go cechach: wysoka wiarygodność (informacje o charakterze ogólnym często lepiej trafiają do odbiorców w porównaniu np. z reklamą, gdyż wydają im się bardziej wiarygodne), zaskoczenie (dzięki public relations osiągnięci mogą zostać nawet ci odbiorcy, którzy unikają reklamy oraz kontaktów ze sprzedawcami) oraz wyróżnienie (określona firma bądź jej produkty mogą zostać wyróżnione z pomocą public relations).
Podział budżetu przedsiębiorstwa między te wszystkie narzędzia promocji zależeć będzie od takich elementów jak stosowanie strategii push bądź pull, pozycji rynkowej organizacji oraz fazy cyklu życia produktu. Strategia push łączy się z faktem, iż producent ma za zadanie podjęcie określonych czynności marketingowych, których adresatami są pośrednicy, a których celem jest skłonienie ich do zamówienia produktu firmy i do promowania go pośród docelowych klientów. Natomiast strategia pull rozumiana być powinna jako zespół działań marketingowych, których adresatem jest w tym przypadku finalny odbiorca, i które dążą do wzbudzenia jego zainteresowania określonym produktem, przez co nakłoni on pośredników do jego zakupu. Faza cyklu życia produktu jest często przyczyną zmian narzędzi promocji, ponieważ są one w różnych fazach różnie skuteczne, np. w fazie wprowadzenia największą skuteczność ma reklama oraz public relations, przy równoczesnym dużym znaczeniu promocji sprzedaży, natomiast w fazie spadku reklama i public relations tracą na znaczeniu, przy czym promocja sprzedaży nadal pełni istotną rolę. Pozycja rynkowa przedsiębiorstwa jest ważna z tego względu, że marki będące najwyżej w rankingu, częściej korzystają z reklamy niż z promocji sprzedaży.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (28 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (16 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (8 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.7 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Public relations jako narzędzie promocji
Public relations jako narzędzie promocji
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 139 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|