Reinżynieria
Słowo 'reengineering' zostało zapoczątkowane przez M. Hammera, a następnie spopularyzowane przez Hammera i J. Champilego.
Oznacza ono radykalne, fundamentalne, gruntowne przemyślenie od nowa funkcjonujących w organizacji procesów. Reinżynieria jest określana jako proces ciągły, którego celem jest dążenie organizacji do doskonałości. Ponieważ doskonałość nie istnieje, reinżynieria jest więc procesem zmian, który nie ma końca.
Jest to metoda dla ludzi ciągle niezadowolonych z rezultatów swojej pracy. Dlatego końcowym rezultatem podejścia reengineeringowego jest produkt satysfakcjonujący, doskonalszy od poprzednich.
Reinżynieria to pewna filozofia, która nie zajmuje się samym produktem, lecz procesem zarządzania jako całością i jego elementami, a więc planowaniem, organizacją, motywacją i kontrolowaniem.
W skrócie: reinżynieria to gruntowne przemodelowanie lub radykalne przekształcenie procesów podstawowych i pomocniczych oraz procesów zarządzania z wykorzystaniem techniki informatycznej oraz sterowania numerycznego przy pełnym spożytkowaniu intelektualnego potencjału i emocjonalnego zaangażowania załogi.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (18 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (38 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (22 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Reinżynieria
Reinżynieria
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 231 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|