Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda simplex | home banking | podstawy psychologii | wykłady z zarządzania | podstawy bankowości | SixSigma | cenowa elastyczność popytu | wykłady z socjologii |

Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady

Radio jest najszybszym ze współczesnych środków masowego przekazu i ma największy zasięg. Informacje w radiu podawane są najbardziej aktualne. Reklama radiowa może wykorzystać tylko dźwięk, wymusza więc działanie wyobraźni odbiorców. Dociera do adresata bez względu na to, co w danej chwili wykonuje.

Zadaniem reklamy radiowej jest przekazywanie w ciągu najwyżej 30 sekund nie tylko informację, ale także utrwalenie jej. Słuchacz powinien zapamiętać ofertę, a nie wesołą anegdotę.

Formy reklamy radiowej

• komunikat jest informacją przekazywaną prosto i atrakcyjnie za pomocą tekstu mówionego, śpiewanego lub kombinacji muzyki i efektów dźwiękowych
• reklamówka inscenizowana musi mieć bardzo dobrą reżyserię, ważna jest sztuka interpretacji aktorskiej, oryginalne brzmienie głosu, dowcip
• konkurs daje możliwość aktywizacji słuchaczy
• program sponsorowany pozwala tworzyć pozytywny wizerunek firmy

Zalety reklamy radiowej

• wysoka selektywność demograficzna
• niskie koszty dotarcia
• niskie koszty produkcji
• krótkie terminy
• małe wahania sezonowości słuchalności
• elastyczne planowanie emisji reklam
• duże możliwość kreacyjne
• przekaz emocjonalny
• przyciąganie uwagi słuchacza w godzinach rannych
• duże oddziaływanie na wyobraźnię słuchacza
• możliwość odbioru podczas wykonywania innych czynności

Wady reklamy radiowej

• brak przekazu wizualnego
• nietrwałość przekazu
• wysoka fragmentacja rynku
• duża podatność na rozproszenia
• konieczność dużej liczby powtórzeń
• trudność wychwycenia reklamy przez konsumenta

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
80 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
28 stron(-y)
Charakterystyka form reklamy usług bankowych
19 stron(-y)
Reklama perswazyjna - prezentacja
41 stron(-y)
Strategia działań promocyjnych na przykładzie browaru - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
69 stron(-y)
Promocja jako element marketingu ( przypisy)
30 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej ( bibliografia przypisy)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady

Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 3 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii