Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady
Radio jest najszybszym ze współczesnych środków masowego przekazu i ma największy zasięg. Informacje w radiu podawane są najbardziej aktualne. Reklama radiowa może wykorzystać tylko dźwięk, wymusza więc działanie wyobraźni odbiorców. Dociera do adresata bez względu na to, co w danej chwili wykonuje.
Zadaniem reklamy radiowej jest przekazywanie w ciągu najwyżej 30 sekund nie tylko informację, ale także utrwalenie jej. Słuchacz powinien zapamiętać ofertę, a nie wesołą anegdotę.
Formy reklamy radiowej
• komunikat jest informacją przekazywaną prosto i atrakcyjnie za pomocą tekstu mówionego, śpiewanego lub kombinacji muzyki i efektów dźwiękowych
• reklamówka inscenizowana musi mieć bardzo dobrą reżyserię, ważna jest sztuka interpretacji aktorskiej, oryginalne brzmienie głosu, dowcip
• konkurs daje możliwość aktywizacji słuchaczy
• program sponsorowany pozwala tworzyć pozytywny wizerunek firmy
Zalety reklamy radiowej
• wysoka selektywność demograficzna
• niskie koszty dotarcia
• niskie koszty produkcji
• krótkie terminy
• małe wahania sezonowości słuchalności
• elastyczne planowanie emisji reklam
• duże możliwość kreacyjne
• przekaz emocjonalny
• przyciąganie uwagi słuchacza w godzinach rannych
• duże oddziaływanie na wyobraźnię słuchacza
• możliwość odbioru podczas wykonywania innych czynności
Wady reklamy radiowej
• brak przekazu wizualnego
• nietrwałość przekazu
• wysoka fragmentacja rynku
• duża podatność na rozproszenia
• konieczność dużej liczby powtórzeń
• trudność wychwycenia reklamy przez konsumenta
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (28 stron A4)
2. (23 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (27 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (15 stron A4)
7. (29 stron A4)
8. (24 stron A4)
9. (69 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.8 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.2 stron)
8. (1.1 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady
Reklama radiowa - definicja, formy, zalety i wady
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 3 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|