Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
opakowania | optymalna partia dostaw | system bankowy | renta | płynność finansowa | marketing przemysłowy | analiza kosztów | wykłady z ekonometrii |

Reklama usług agroturystycznych

Jak już wcześniej wspomniano dotarcie z informacją do potencjalnego klienta jest bardzo istotnym elementem działań marketingowych każdej firmy. W agroturystyce najczęściej wykorzystywanym i najlepiej znanym elementem promocji jest reklama.

Można wykorzystać następujące formy reklamowania oferty turystycznej:
- Katalogi - jest to najskuteczniejsza forma reklamy w turystyce. Wydawane są one przez stowarzyszenia, biura podróży, władze centralne i lokalne.
- Foldery i ulotki mają charakter podobny do katalogów, ale zawierają ofertę od jednego do kilkunastu gospodarstw. Wydawane są z reguły indywidualnie lub przez lokalne stowarzyszenia.
- Widokówki i wizytówki ze zdjęciem lub rysunkiem gospodarstwa, adresem i krótkim opisem reklamowym jego walorów wypoczynkowych.
- Mapy i przewodniki regionalne. Można w nich umieścić oferty urlopu na wsi. Najczęściej wydawane są przez gminy lub stowarzyszenia gmin.
- Ogłoszenia prasowe - indywidualne lub wspólne dla kilku lub większej liczby gospodarstw.
- Ogłoszenia w radiu i telewizji.
- Zgłoszenie do biura podróży, które samo decyduje o najskuteczniejszej formie reklamy.
- Uczestnictwo w targach z przygotowanymi uprzednio materiałami reklamowymi i opracowaną koncepcją promocji.
- Tablice przy drodze.
- Specjalnie oznakowana brama wjazdowa.
- Strona informacyjna w sieci internetowej.

Reklamy muszą być łatwe w odbiorze i atrakcyjne, a także powinny pozostawać w oczywistym związku z produktem. Nie jest rozsądnym pokazywać inny obraz produktu, niż jest on w rzeczywistości, gdyż klienci mogą poczuć się rozczarowani.

Należy ponadto pamiętać o starannym dobraniu środków przekazu informacji w zależności od grupy docelowej. W istocie przecież nie chodzi o to, aby przyciągnąć uwagę wszystkich lecz tylko potencjalnych klientów. Można korzystać z różnych rodzajów materiałów promocyjnych, ale trzeba przeprowadzić wśród nich selekcję opartą o kryterium efektywności. Łatwo jest wydać pieniądze na to, co nie przyczyni się do pozyskania ani jednego nowego klienta. Warto także wcześniej zadać sobie trudu i dowiedzieć się gdzie i w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, gdyż pieniądze są zmarnowane jeżeli materiały nie trafiają we właściwe miejsca.

Warto pamiętać, iż aby reklama była skuteczna, nie można poprzestać na wybraniu jednej tylko formy. Najbardziej zadowalające efekty daje odpowiednio dobrana do charakteru odbiorców mieszanka kilku spośród wymienionych elementów.

Przygotowanie informacji o usługach agroturystycznych musi być dobrze przemyślane i opracowane tak, aby klient dostrzegł korzyści płynące z zakupu określonej usługi. Przygotowując materiał reklamowy należy pamiętać o tym, iż pewne informacje należy wyeksponować, inne zaś można pominąć, aby uniknąć chaosu wynikającego ze zbyt dużej ilości tekstu. Warto jednak podać:
- położenie gospodarstwa (we wsi, w zabudowie zwartej, samotnie, teren górski, nadmorski, wysokość nad poziomem morza itp.);
- typ gospodarstwa rolnego (dominująca produkcja rolna, uprawa roli, hodowla, łąki, las, stawy itp.) i jego powierzchnia;
- rodzaj zakwaterowania (pokoje, mieszkanie, domek letniskowy, łącznie z danymi o liczbie łóżek, pokoju wypoczynkowym, kuchni wspólnej czy oddzielnej, garażu lub parkingu, widoku z okien itp.)
- zwierzęta w gospodarstwie (wszystkie, łącznie z psami, kotami, królikami, końmi  itp.)
- urządzenia dostępne dla gości (sauna, solarium, basen, rowery, bryczka, stół tenisowy, meble ogrodowe, grill, plac zabaw, kominek, telewizor, urządzenia dla osób niepełnosprawnych itp.)
- odległości (przystanek autobusowy lub kolejowy, plaża, wędkowanie, jazda konna, zakupy, restauracja, lekarz, kort tenisowy, wyciąg narciarski, skansen, muzeum itp.)
- ceny łącznie ze zniżkami (noclegów, wyżywienia, usług dodatkowych)
- okres otwarcia obiektu dla gości (cały rok, sezon - które miesiące)
- możliwość przyjazdu ze zwierzętami domowymi, które będą przebywać w pokojach gościnnych;
- możliwość uczestniczenia w pracach gospodarskich lub obserwowania ich;
- znajomość języków obcych (w ofertach dla gości zagranicznych).

Należy bezwzględnie przestrzegać zasady, iż w każdym materiale reklamowym powinny znaleźć się tylko dokładne i prawdziwe informacje odnośnie oferty. Nierzetelność może przynieść skutek zdecydowanie odwrotny, a przecież powszechnie wiadomo, iż najlepszą i najtańszą formą promocji jest zadowolony klient. Zadowoleni goście polecają obiekt znajomym, rodzinie, przyjaciołom i w ten sposób przyczyniają się do jego rozreklamowania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Biznes plan biura rachunkowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Bankowość elektroniczna (⭐przypisy)
12 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Psychologia reklamy - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Typy reklamy (0.2 stron)
2. Dystrybucja usług agroturystycznych (0.7 stron)
3. Środki reklamy (0.4 stron)
4. Formy reklamy (rodzaje reklamy) (0.6 stron)
5. Reklama w marketingu (0.5 stron)
6. Pojęcie reklamy (0.7 stron)
7. Działalność agroturystyczna (0.5 stron)
8. Reklama - cechy i funkcje reklamy (0.2 stron)
9. Funkcje reklamy (0.7 stron)
10. Reklama (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Reklama usług agroturystycznych

Reklama usług agroturystycznych
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 169 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować