Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rekrutacja pracowników | analiza portfelowa | negocjacje w biznesie | odchylenie standardowe | majątek trwały | system walutowy | funkcja CES | kontrola ryzyka |

Robert Lauterborn i model 4C klienta

Robert Lauterborn wprowadził koncepcję 4C w marketingu, która stanowi rozszerzenie tradycyjnego modelu 4P (Produkt, Cena, Miejsce i Promocja czyli Product, Price, Promotion, Distribution).

Model 4C to podejście skoncentrowane na kliencie, podkreślające zrozumienie i zaspokojenie potrzeb klienta.

Elementy modelu 4C

Potrzeby i Żądania Klienta (Consumer Wants) - odpowiada tradycyjnemu "Produktowi" w modelu 4P. Kładzie nacisk na zrozumienie potrzeb klienta i tworzenie produktów lub usług, które te potrzeby spełniają.

Koszt dla Klienta (Cost) - zastępuje tradycyjny element "Cena". Rozpoznaje, że koszt dla klienta to nie tylko cena produktu, ale także czas, wysiłek i inne koszty niematerialne związane z uzyskaniem i korzystaniem z produktu.

Wygoda zakupu (Convenience to Buy) - jest rozszerzeniem "Miejsca" w modelu 4P. Skupia się na zapewnieniu łatwego dostępu do produktu dla klienta. Obejmuje to kanały dystrybucji, lokalizację i łatwość zakupu.

Komunikacja (Communication) - odpowiada tradycyjnemu elemencie "Promocja". Jednakże, kładzie większy nacisk na dwukierunkową komunikację i budowanie relacji z klientami. Obejmuje to nie tylko reklamę, ale także prowadzenie wartościowych rozmów z docelową grupą odbiorców.

Model 4C odzwierciedla przejście od podejścia skoncentrowanego na produkcie do podejścia skoncentrowanego na kliencie, podkreślając znaczenie zrozumienia i spełnienia potrzeb klienta w dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Zaufanie i lojalność e-klienta - referat ( bibliografia przypisy)
11 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Merchandising - budowa pozytywnego wizerunku firmy w świadomości klienta ( bibliografia)
12 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Program skutecznego motywowania
26 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
2. Model Vroma Vettona Jago (0.2 stron)
3. Modele AIDA, AIDCAS i DIPADA (1.4 stron)
4. Model zachowań konsumenta (0.2 stron)
5. Model CAPM (0.4 stron)
6. Model Horwarda i Sheta (0.2 stron)
7. Robert Tannenbaum (0.3 stron)
8. Tradycyjny model motywacji (0.2 stron)
9. Obsługa klienta (0.3 stron)
10. Model Nicosii (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Robert Lauterborn i model 4C klienta

Robert Lauterborn i model 4C klienta
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 250 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii