Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
dwuczynnikowa teoria motywacji | marketing przemysłowy | style kierowania | ekonometria | wartość pieniądza w czasie | analiza wskaźnikowa | rachunkowość zarządcza | system informacji marketingowej |

Robert Lauterborn i model 4C klienta


Robert Lauterborn wprowadził koncepcję 4C w marketingu, która stanowi rozszerzenie tradycyjnego modelu 4P (Produkt, Cena, Miejsce i Promocja czyli Product, Price, Promotion, Distribution).

Model 4C to podejście skoncentrowane na kliencie, podkreślające zrozumienie i zaspokojenie potrzeb klienta.

Elementy modelu 4C

Potrzeby i Żądania Klienta (Consumer Wants) - odpowiada tradycyjnemu "Produktowi" w modelu 4P. Kładzie nacisk na zrozumienie potrzeb klienta i tworzenie produktów lub usług, które te potrzeby spełniają.

Koszt dla Klienta (Cost) - zastępuje tradycyjny element "Cena". Rozpoznaje, że koszt dla klienta to nie tylko cena produktu, ale także czas, wysiłek i inne koszty niematerialne związane z uzyskaniem i korzystaniem z produktu.

Wygoda zakupu (Convenience to Buy) - jest rozszerzeniem "Miejsca" w modelu 4P. Skupia się na zapewnieniu łatwego dostępu do produktu dla klienta. Obejmuje to kanały dystrybucji, lokalizację i łatwość zakupu.

Komunikacja (Communication) - odpowiada tradycyjnemu elemencie "Promocja". Jednakże, kładzie większy nacisk na dwukierunkową komunikację i budowanie relacji z klientami. Obejmuje to nie tylko reklamę, ale także prowadzenie wartościowych rozmów z docelową grupą odbiorców.

Model 4C odzwierciedla przejście od podejścia skoncentrowanego na produkcie do podejścia skoncentrowanego na kliencie, podkreślając znaczenie zrozumienia i spełnienia potrzeb klienta w dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Program skutecznego motywowania
26 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta (16 stron A4)
2. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
3. Model 7S - opracowanie (9 stron A4)
4. Zarządzanie procesowe - referat (11 stron A4)
5. Historia myśli ekonomicznej - opracowanie (25 stron A4)
6. Reklama - referat (14 stron A4)
7. Motywacja do pracy (11 stron A4)
8. Przywództwo (8 stron A4)
9. Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie (8 stron A4)
10. CRM - Customer Relationship Management (13 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
2. Model Vroma Vettona Jago (0.2 stron)
3. Model zachowań konsumenta (0.2 stron)
4. Model CAPM (0.4 stron)
5. Model Horwarda i Sheta (0.2 stron)
6. Obsługa klienta (0.3 stron)
7. Tradycyjny model motywacji (0.2 stron)
8. Model Nicosii (0.2 stron)
9. Klasyfikacja modeli ekonometrycznych (0.8 stron)
10. Robert Tannenbaum (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Robert Lauterborn i model 4C klienta

Robert Lauterborn i model 4C klienta
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 220 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować