Robert Lauterborn i model 4C klienta
Robert Lauterborn wprowadził koncepcję 4C w marketingu, która stanowi rozszerzenie tradycyjnego modelu 4P (Produkt, Cena, Miejsce i Promocja czyli Product, Price, Promotion, Distribution).
Model 4C to podejście skoncentrowane na kliencie, podkreślające zrozumienie i zaspokojenie potrzeb klienta.
Elementy modelu 4C
Potrzeby i Żądania Klienta (Consumer Wants) - odpowiada tradycyjnemu "Produktowi" w modelu 4P. Kładzie nacisk na zrozumienie potrzeb klienta i tworzenie produktów lub usług, które te potrzeby spełniają.
Koszt dla Klienta (Cost) - zastępuje tradycyjny element "Cena". Rozpoznaje, że koszt dla klienta to nie tylko cena produktu, ale także czas, wysiłek i inne koszty niematerialne związane z uzyskaniem i korzystaniem z produktu.
Wygoda zakupu (Convenience to Buy) - jest rozszerzeniem "Miejsca" w modelu 4P. Skupia się na zapewnieniu łatwego dostępu do produktu dla klienta. Obejmuje to kanały dystrybucji, lokalizację i łatwość zakupu.
Komunikacja (Communication) - odpowiada tradycyjnemu elemencie "Promocja". Jednakże, kładzie większy nacisk na dwukierunkową komunikację i budowanie relacji z klientami. Obejmuje to nie tylko reklamę, ale także prowadzenie wartościowych rozmów z docelową grupą odbiorców.
Model 4C odzwierciedla przejście od podejścia skoncentrowanego na produkcie do podejścia skoncentrowanego na kliencie, podkreślając znaczenie zrozumienia i spełnienia potrzeb klienta w dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (22 stron A4)
2. (26 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (9 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (25 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1.4 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Robert Lauterborn i model 4C klienta
Robert Lauterborn i model 4C klienta
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 250 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|