Rodzaje strategii marketingowych
Wyróżnić możemy takie strategie, jak strategia:
1. agregacyjna (nieróżnicowania) - opiera się na standaryzacji i masowości produkcji
2. ofensywna względem nowego produktu - uzyskanie na rynku pozycji lidera w zakresie nowych produktów i innowacji
3. penetracji rynku - strategia niskiej ceny
4. różnicowania produktów - oddziaływanie na rynek przez ciągłe zmiany asortymentów oferowanych produktów
5. selektywnej penetracji rynku - strategia względnie wysokiej ceny na nowy produkt przy równocześnie niskich nakładach na promocję
6. tradycyjna (oportunistyczna) względem nowych produktów ograniczających się do drobnych udoskonaleń produktów oraz opierająca aktywizację sprzedaży na tradycyjnych cechach produktów
7. ukrytego opanowania rynku - polega na pośredniej walce konkurencyjnej głównie poprzez stosowanie zupełnie innej strategii niż dotychczasowy lider rynku
8. wysoko profilowana - strategia wysokiej ceny na produkty przy równocześnie wysokich nakładach na promocję
9. zależna względem nowego produktu - oparta na podporządkowaniu się postępowaniu innych przedsiębiorstw wykonujących inicjatywę w rozwoju nowego produktu
10. znaku towarowego - strategia stymulowania popytu na produkty objęte tym samym znakiem towarowym
11. zwalczania płotek - polega na dążeniu do opanowania rynku przez wyeliminowanie konkurentów niezajmujących dominującej pozycji na rynku.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (28 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (34 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (24 stron A4)
9. (2 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.3 stron)
6. (1.4 stron)
7. (1.5 stron)
8. (1.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rodzaje strategii marketingowych
Rodzaje strategii marketingowych
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 175 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|