Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zadanie transportowe | podstawy statystyki | model 7S | budżet gminy | rodzaje strategii | ekonomiczna wielkość produkcji | system informacji marketingowej | analiza sektora |

Rodzaje zakupów

Rodzaje zakupów można sklasyfikować według różnych kryteriów, ale jednym z popularnych podejść jest podział na zakupy: rutynowe, zmodyfikowane i nowe. Te trzy rodzaje zakupów różnią się pod względem stopnia zaangażowania nabywcy, złożoności procesu zakupowego oraz informacji wymaganych do podjęcia decyzji.

- Zakupy rutynowe - odnoszą się do powtarzalnych, często niewielkich transakcji, w których nabywca ma doświadczenie i dobrą znajomość produktów lub usług. W przypadku takich zakupów, decyzje są podejmowane szybko i z niewielkim zaangażowaniem, a ryzyko związane z zakupem jest zwykle niskie. Przykładem mogą być zakupy produktów spożywczych, codziennej chemii, czy biurowych materiałów eksploatacyjnych.

- Zakupy zmodyfikowane - występują, gdy nabywca dokonuje zakupu produktu lub usługi, z którym ma już wcześniejsze doświadczenie, ale potrzebuje wprowadzić pewne modyfikacje. W takim przypadku proces zakupowy może być bardziej złożony, a nabywca może musieć zbadać dostępne opcje i porównać różne oferty, aby znaleźć najbardziej odpowiednią. Przykładem takiego rodzaju zakupów może być aktualizacja sprzętu komputerowego w firmie lub zlecanie usług marketingowych z nowymi wymaganiami.

- Nowe zakupy - odnoszą się do sytuacji, gdy nabywca dokonuje zakupu produktu lub usługi po raz pierwszy. Proces zakupowy jest zwykle bardziej złożony i czasochłonny, a nabywca musi zdobyć wiedzę na temat dostępnych opcji, porównać oferty oraz ocenić ryzyko związane z zakupem. W takich przypadkach, nabywca może skorzystać z rekomendacji innych osób, opinii ekspertów lub prowadzić szczegółowe analizy kosztów i korzyści. Przykładem nowych zakupów może być zakup pierwszego domu, wybór systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) dla firmy czy inwestycja w nową linię produkcyjną.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Cele i przekonania konsumenta ( bibliografia)
5 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Biznes plan firmy usługowej ( bibliografia)
38 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rodzaje zakupów

Rodzaje zakupów
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 212 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii