Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
finanse międzynarodowe | finansowanie przedsiębiorstw | krzywa możliwości produkcyjnych | misja | prognozowanie gospodarcze | płynność finansowa | obligacje | cenowa elastyczność popytu |

Rola reklamy

To przede wszystkim:

- podnoszenie znajomości marki i jej charakterystyka
- zachęcanie osób które jeszcze nie używają danego produktu, do jego wypróbowania,
- utrzymanie lojalności nabywców oraz zachęcenie ich do zwiększenia zakupów
- rozwijanie przekonania że dana marka z technicznego punktu widzenia przewyższa konkurencyjne
- informowanie użytkowników obecnych jak i byłych że produkt został udoskonalony lub zmieniony

Innymi słowy reklama uwzględniająca w swych założeniach wszechstronną wiedzę
o kliencie, będąca płatnym środkiem komunikacji, spełnia określone role:

1. ROLA MARKETINGOWA – reklama stanowi element kompozycji marketingu – mix, jest składnikiem promocji, wywiera wpływ na wytwarzanie reklamowanych wyrobów, na ich nazwy, oznaczenia, ceny, kanały dystrybucji itp. Celem reklamującego przedsiębiorstwa jest dostarczenie jego klientom satysfakcji
z nabywanych towarów i usług.

2. ROLA KOMUNIKACYJNA – reklama informuje o produkcie, przedstawia ich cechy, walory, a także korzyści użytkowania wszystkim rodzajom nabywców.

3. ROLA EKONOMICZNA – reklama jako środek perswazji odwraca uwagę klientów od ceny z drugiej zaś strony informując wzmaga konkurencję przez co uczula klientów na ceny, kreuje popyt, pobudza konsumpcje, stymuluje produkcję i wymianę.

4. ROLA SPOŁECZNA – przejawia się dostarczeniem odbiorcom pełnej informacji, prawdziwej i rzetelnej zgodnej z przepisami prawa, normami etyki i moralności na temat miejsca, czasu, wartości, użyteczności produktów, na temat możliwości zapoznania się z używaniem nowych produktów, możliwością dokonania wyboru, wzrostu estetyki.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Psychologia reklamy - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Funkcje reklamy (0.7 stron)
2. Rola menedżera a rola lidera (0.3 stron)
3. Rola komunikacyjna reklamy (0.1 stron)
4. Definicja reklamy (0.2 stron)
5. Typy reklamy (0.2 stron)
6. Rola społeczna reklamy (0.3 stron)
7. Reklama outdoor (0.4 stron)
8. Klasyfikacja reklamy (0.5 stron)
9. Model DAGMAR (0.8 stron)
10. Cechy reklamy (0.1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rola reklamy

Rola reklamy
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 167 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii