Rola reklamy
To przede wszystkim:
- podnoszenie znajomości marki i jej charakterystyka
- zachęcanie osób które jeszcze nie używają danego produktu, do jego wypróbowania,
- utrzymanie lojalności nabywców oraz zachęcenie ich do zwiększenia zakupów
- rozwijanie przekonania że dana marka z technicznego punktu widzenia przewyższa konkurencyjne
- informowanie użytkowników obecnych jak i byłych że produkt został udoskonalony lub zmieniony
Zobacz: Psychologia reklamy - referat (Strony A4: 30) 📚
Innymi słowy reklama uwzględniająca w swych założeniach wszechstronną wiedzę
o kliencie, będąca płatnym środkiem komunikacji, spełnia określone role:
1. ROLA MARKETINGOWA – reklama stanowi element kompozycji marketingu – mix, jest składnikiem promocji, wywiera wpływ na wytwarzanie reklamowanych wyrobów, na ich nazwy, oznaczenia, ceny, kanały dystrybucji itp. Celem reklamującego przedsiębiorstwa jest dostarczenie jego klientom satysfakcji
z nabywanych towarów i usług.
Zobacz: Proces tworzenia reklamy (Strony A4: 21) 📚 📝
2. ROLA KOMUNIKACYJNA – reklama informuje o produkcie, przedstawia ich cechy, walory, a także korzyści użytkowania wszystkim rodzajom nabywców.
3. ROLA EKONOMICZNA – reklama jako środek perswazji odwraca uwagę klientów od ceny z drugiej zaś strony informując wzmaga konkurencję przez co uczula klientów na ceny, kreuje popyt, pobudza konsumpcje, stymuluje produkcję i wymianę.
Zobacz: Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta (Strony A4: 16)
4. ROLA SPOŁECZNA – przejawia się dostarczeniem odbiorcom pełnej informacji, prawdziwej i rzetelnej zgodnej z przepisami prawa, normami etyki i moralności na temat miejsca, czasu, wartości, użyteczności produktów, na temat możliwości zapoznania się z używaniem nowych produktów, możliwością dokonania wyboru, wzrostu estetyki.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka (Strony A4: 80) 📚 📝 Zobacz: Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (Strony A4: 12) 📚 📝 [ Kliknij i zobacz ekskluzywne, czeskie lampy od Elite Bohemia ozdobione prawdziwymi kryształami Preciosa. Aktualne PROMOCJE w sklepie online, prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl ]
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Psychologia reklamy - referat (✓ bibliografia) |
30 stron(-y) |
| ✅ Proces tworzenia reklamy (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
21 stron(-y) |
| ✅ Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta |
16 stron(-y) |
| ✅ Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
80 stron(-y) |
| ✅ Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
12 stron(-y) |
| ✅ Reklama - referat (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
14 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rola reklamy
Rola reklamy
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 208 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|