Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria X | zarządzanie produkcją | rentowność sprzedaży | operacje repo | kryzysy walutowe | geografia ekonomiczna | rynek finansowy | wskaźniki du Ponta |

Rola reklamy

To przede wszystkim:

- podnoszenie znajomości marki i jej charakterystyka
- zachęcanie osób które jeszcze nie używają danego produktu, do jego wypróbowania,
- utrzymanie lojalności nabywców oraz zachęcenie ich do zwiększenia zakupów
- rozwijanie przekonania że dana marka z technicznego punktu widzenia przewyższa konkurencyjne
- informowanie użytkowników obecnych jak i byłych że produkt został udoskonalony lub zmieniony

Zobacz: Psychologia reklamy - referat (Strony A4: 30) 📚

Innymi słowy reklama uwzględniająca w swych założeniach wszechstronną wiedzę
o kliencie, będąca płatnym środkiem komunikacji, spełnia określone role:

1. ROLA MARKETINGOWA – reklama stanowi element kompozycji marketingu – mix, jest składnikiem promocji, wywiera wpływ na wytwarzanie reklamowanych wyrobów, na ich nazwy, oznaczenia, ceny, kanały dystrybucji itp. Celem reklamującego przedsiębiorstwa jest dostarczenie jego klientom satysfakcji
z nabywanych towarów i usług.

Zobacz: Proces tworzenia reklamy (Strony A4: 21) 📚 📝

2. ROLA KOMUNIKACYJNA – reklama informuje o produkcie, przedstawia ich cechy, walory, a także korzyści użytkowania wszystkim rodzajom nabywców.

3. ROLA EKONOMICZNA – reklama jako środek perswazji odwraca uwagę klientów od ceny z drugiej zaś strony informując wzmaga konkurencję przez co uczula klientów na ceny, kreuje popyt, pobudza konsumpcje, stymuluje produkcję i wymianę.

Zobacz: Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta (Strony A4: 16)

4. ROLA SPOŁECZNA – przejawia się dostarczeniem odbiorcom pełnej informacji, prawdziwej i rzetelnej zgodnej z przepisami prawa, normami etyki i moralności na temat miejsca, czasu, wartości, użyteczności produktów, na temat możliwości zapoznania się z używaniem nowych produktów, możliwością dokonania wyboru, wzrostu estetyki.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka (Strony A4: 80) 📚 📝
Zobacz: Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (Strony A4: 12) 📚 📝
[ Kliknij i zobacz ekskluzywne, czeskie lampy od Elite Bohemia ozdobione prawdziwymi kryształami Preciosa. Aktualne PROMOCJE w sklepie online, prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl ]

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Psychologia reklamy - referat ( bibliografia)
30 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy ( bibliografia przypisy)
21 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
80 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Reklama - referat ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rola reklamy

Rola reklamy
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 208 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025