Rola reklamy
To przede wszystkim:
- podnoszenie znajomości marki i jej charakterystyka
- zachęcanie osób które jeszcze nie używają danego produktu, do jego wypróbowania,
- utrzymanie lojalności nabywców oraz zachęcenie ich do zwiększenia zakupów
- rozwijanie przekonania że dana marka z technicznego punktu widzenia przewyższa konkurencyjne
- informowanie użytkowników obecnych jak i byłych że produkt został udoskonalony lub zmieniony
Innymi słowy reklama uwzględniająca w swych założeniach wszechstronną wiedzę
o kliencie, będąca płatnym środkiem komunikacji, spełnia określone role:
1. ROLA MARKETINGOWA – reklama stanowi element kompozycji marketingu – mix, jest składnikiem promocji, wywiera wpływ na wytwarzanie reklamowanych wyrobów, na ich nazwy, oznaczenia, ceny, kanały dystrybucji itp. Celem reklamującego przedsiębiorstwa jest dostarczenie jego klientom satysfakcji
z nabywanych towarów i usług.
2. ROLA KOMUNIKACYJNA – reklama informuje o produkcie, przedstawia ich cechy, walory, a także korzyści użytkowania wszystkim rodzajom nabywców.
3. ROLA EKONOMICZNA – reklama jako środek perswazji odwraca uwagę klientów od ceny z drugiej zaś strony informując wzmaga konkurencję przez co uczula klientów na ceny, kreuje popyt, pobudza konsumpcje, stymuluje produkcję i wymianę.
4. ROLA SPOŁECZNA – przejawia się dostarczeniem odbiorcom pełnej informacji, prawdziwej i rzetelnej zgodnej z przepisami prawa, normami etyki i moralności na temat miejsca, czasu, wartości, użyteczności produktów, na temat możliwości zapoznania się z używaniem nowych produktów, możliwością dokonania wyboru, wzrostu estetyki.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (10 stron A4)
3. (5 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (28 stron A4)
7. (13 stron A4)
8. (52 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.7 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Rola reklamy
Rola reklamy
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 167 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|