Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
macierz Ansoffa | metody amortyzacji | gotowy biznes plan | ekonomia matematyczna | nlp | EBIT | wahania koniunkturalne | prace magisterskie z analizy finansowej |

Różnicowanie ceny produktu


Strategia różnicowania cen polega na pobieraniu różnych opłat przy sprzedaży tego samego towaru różnym konsumentom lub / i w różnych miejscach i czasie.

Wśród czynników pozwalające na różnicowanie cen możemy wymienić:

• położenie geograficzne (np. artykuły spożywcze na wsi i w mieście, nieruchomości, samochody w różnych krajach),
• czas (gdy popyt zmienia się w czasie, np. rozmowy telefoniczne; również gdy podaż zmienia się w czasie – np. taksówki),
• funkcjonalna rola klienta (na rynkach przemysłowych – inną cenę otrzyma odbiorca końcowy, inną hurtownik),
• indywidualne cechy kupującego (np. wiek – ulgi dla dzieci, płeć – tańsze bilety wstępu na dyskoteki dla kobiet itd.).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)
Plan marketingowy dystrybutora osprzętu elektrycznego
9 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Różnicowanie ceny produktu

Różnicowanie ceny produktu
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 101 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować