Różnicowanie ceny produktu
Strategia różnicowania cen polega na pobieraniu różnych opłat przy sprzedaży tego samego towaru różnym konsumentom lub / i w różnych miejscach i czasie.
Wśród czynników pozwalające na różnicowanie cen możemy wymienić:
• położenie geograficzne (np. artykuły spożywcze na wsi i w mieście, nieruchomości, samochody w różnych krajach),
• czas (gdy popyt zmienia się w czasie, np. rozmowy telefoniczne; również gdy podaż zmienia się w czasie – np. taksówki),
• funkcjonalna rola klienta (na rynkach przemysłowych – inną cenę otrzyma odbiorca końcowy, inną hurtownik),
• indywidualne cechy kupującego (np. wiek – ulgi dla dzieci, płeć – tańsze bilety wstępu na dyskoteki dla kobiet itd.).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (24 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (63 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (9 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1.5 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.4 stron)
10. (1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Różnicowanie ceny produktu
Różnicowanie ceny produktu
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 101 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|