Satysfakcja konsumenta
Konsument zadowolony z jakości nabytego produktu niechętnie kupuje produkty innych firm. Badania przeprowadzone wśród szwedzkich konsumentów wskazują, ze jakość nabytego produktu wpływa na satysfakcję konsumentów, która z kolei zwiększa dochodowość firm.
Konsumenci nie doznający satysfakcji często rezygnują z nabywania produktów danej marki, a również zniechęcają do jej zakupu przyjaciół i znajomych.
Satysfakcja konsumenta może być w różnym stopniu uświadamiana. Konsument świadomy swojej satysfakcji charakteryzuje się subiektywnym poczuciem zaspokajania własnych potrzeb przez produkt. Poczucie to jest wynikiem motywacji i zdolności do porównania konkurencyjnych marek produktu między sobą.
Taki konsument zna zalety i wady wszystkich dostępnych marek produktu, a wybrana marka jest wynikiem skomplikowanych procesów decyzyjnych. Konsument o niskiej świadomości własnej satysfakcji nie porównuje marek produktu między sobą i nie zna ich relacji do własnych potrzeb. Poziom świadomości własnej satysfakcji zależy od stopnia wypracowania oceny marki i stanowi kontinuum.
Wysoki poziom świadomości, jaką marka produktu zaspokaja potrzeby konsumenta, ma wpływ na kształtowanie lojalności wobec marki. Lojalność wobec marki jest bezpośrednio wyznaczana przez wypadkową satysfakcji i jej braku skumulowaną w czasie długotrwałych kontaktów z marką.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (25 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (8 stron A4)
9. (15 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Satysfakcja konsumenta
Satysfakcja konsumenta
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 129 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|