Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
style zarządzania | analiza progu rentowności | wykłady z bankowości | prezentacje z finansów przedsiębiorstwa | zarządzanie personelem | marketing internetowy | agregaty podaży pieniądza | teoria oczekiwań |

Satysfakcja konsumenta

Konsument zadowolony z jakości nabytego produktu niechętnie kupuje produkty innych firm. Badania przeprowadzone wśród szwedzkich konsumentów wskazują, ze jakość nabytego produktu wpływa na satysfakcję konsumentów, która z kolei zwiększa dochodowość firm.

Konsumenci nie doznający satysfakcji często rezygnują z nabywania produktów danej marki, a również zniechęcają do jej zakupu przyjaciół i znajomych.

Satysfakcja konsumenta może być w różnym stopniu uświadamiana. Konsument świadomy swojej satysfakcji charakteryzuje się subiektywnym poczuciem zaspokajania własnych potrzeb przez produkt. Poczucie to jest wynikiem motywacji i zdolności do porównania konkurencyjnych marek produktu między sobą.

Taki konsument zna zalety i wady wszystkich dostępnych marek produktu, a wybrana marka jest wynikiem skomplikowanych procesów decyzyjnych. Konsument o niskiej świadomości własnej satysfakcji nie porównuje marek produktu między sobą i nie zna ich relacji do własnych potrzeb. Poziom świadomości własnej satysfakcji zależy od stopnia wypracowania oceny marki i stanowi kontinuum.

Wysoki poziom świadomości, jaką marka produktu zaspokaja potrzeby konsumenta, ma wpływ na kształtowanie lojalności wobec marki. Lojalność wobec marki jest bezpośrednio wyznaczana przez wypadkową satysfakcji i jej braku skumulowaną w czasie długotrwałych kontaktów z marką.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Satysfakcja konsumenta

Satysfakcja konsumenta
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 129 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii