Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
elastyczność cenowa popytu | EVA | zarządzanie projektami | niezależność banku centralnego | wzrost gospodarczy | badania w psychologii | strategia | funkcja CES |

Segment strategiczny

Segment strategiczny to wyodrębnione z działalności przedsiębiorstwa jednorodne produkty i rynki, które charakteryzują się tą samą kombinacją kluczowych czynników sukcesu i wymagają szczególnych umiejętności i zasobów do prowadzenia walki konkurencyjnej.

Każdy segment strategiczny stanowi specyficzny obszar konkurencji, mający inny zestaw konkurentów, dostawców i klientów. Przedsiębiorstwem jednosektorowym jest np. browar sprzedający piwo w jednym regionie i nie zajmujący się ani sprzedażą słodu, ani rozlewaniem wód gazowanych czy soków.

Segment strategiczny może też odnosić się do podziału rynku na części, które mają wspólne cechy lub potrzeby oraz które są istotne z punktu widzenia strategii biznesowej organizacji. W marketingu i zarządzaniu, segmentacja strategiczna pozwala firmom lepiej zrozumieć swoich klientów, dostosować swoją ofertę oraz skoncentrować swoje wysiłki marketingowe na tych segmentach, które mają największy potencjał wzrostu i zysku.

Kluczowe kroki w procesie identyfikacji segmentów strategicznych to:

- Analiza rynku: Badanie rynku, aby zrozumieć jego ogólną strukturę, trendy i konkurencję. Obejmuje to analizę wielkości rynku, wzrostu, struktury kosztów, popytu i podaży, a także bariery wejścia i wyjścia.

- Identyfikacja segmentów rynkowych: Podział rynku na mniejsze grupy o podobnych cechach, potrzebach i zachowaniach zakupowych. Można to zrobić na podstawie różnych kryteriów, takich jak demografia, geografia, psychografia, zachowania, korzyści i inne.

- Ocena i wybór segmentów strategicznych: Ocena segmentów pod względem ich atrakcyjności, dostępności i zgodności z celami i zasobami organizacji. Wybór segmentów, na których firma będzie się koncentrować, powinien uwzględniać ich potencjał wzrostu, konkurencję, bariery wejścia i wyjścia oraz możliwość zyskania przewagi konkurencyjnej.

- Opracowanie strategii marketingowych i produktowych: Opracowanie strategii marketingowych i produktowych dla wybranych segmentów strategicznych. Może to obejmować dostosowanie oferty produktowej, komunikacji, dystrybucji oraz strategii cenowej, aby spełnić potrzeby i oczekiwania wybranych segmentów.

- Implementacja i kontrola: Wdrożenie opracowanych strategii, monitorowanie wyników oraz dostosowywanie strategii w razie potrzeby, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Controlling - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Podstawy zarządzania strategicznego
32 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Analiza strategiczna browaru Strzelec
14 stron(-y)
Analiza strategii firmy
51 stron(-y)
Plan marketingowy restauracji
10 stron(-y)
Controlling w zarządzaniu - prezentacja (⭐przypisy)
35 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Segment strategiczny

Segment strategiczny
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 208 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii