Segmentacja rynku
to podział rynku wg określonego kryterium na jednorodne grupy konsumentów (segmenty rynku), które wyznaczają dla przedsiębiorstwa obszar działania i stanowią punkt odniesienia przy formułowaniu programu tego działania.
Kryteria segmentacji rynku odnoszące się do konsumenta:
1) społeczno-ekonomiczne - dochód, zawód, wykształcenie, miejsce zamieszkania; 2) demograficzne - wiek, płeć, status rodzinny, narodowość;
3) psychograficzne - styl życia, aktywność, zainteresowania, opinie. Kryteria segmentacji rynku odnoszące się do produktu:
a) wzorce konsumpcji - częstotliwość użycia, lojalność wobec marki produktu;
b) warunki zakupu - rodzaj sklepu, czas zakupu, impuls, okazje, częstotliwość zakupu;
c) oferowane korzyści - wiedza konsumenta o produkcie, postrzeganie korzyści, predyspozycje konsumentów.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (46 stron A4)
5. (37 stron A4)
6. (22 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (19 stron A4)
10. (2 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.2 stron)
2. (1 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Segmentacja rynku
Segmentacja rynku
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 113 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|