Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konflikt | NPV | Customer Relationship Management | slogany reklamowe | magazynowanie | przykładowy model ekonometryczny | koszty w logistyce | dług publiczny |

Sformalizowany sposób planowania strategicznego

To:

1. Formułowanie celów - analiza i zrozumienie roli organizacji, zdefiniowanie misji, ustalenie zadań.
2. Identyfikacja obecnych zadań i strategii - co należy robić inaczej niż dotychczas by wykonać ustalone zadania. Nieraz definiowana misja może być podobna do stosowanej obecnie.
3. Analiza otoczenia - rozpoznanie pośrednich wpływów zmian w gospodarczym, technicznym, społecznym, politycznym i prawnym otoczeniu oraz bezpośredniego działania konkurencji, dostawców, odbiorców, agencji rządowych i innych instytucji.
4. Analiza zasobów - opracowanie komparatywnej przewagi: profil zasobów i umiejętności organizacji, warunek powodzenia na rynku, silne strony i słabości do przezwyciężenia, porównanie zasobów organizacji z konkurencją (Charles Hofer).
5. Identyfikacja strategicznych okazji i zagrożeń spowodowanych np. zmianą technologii czy warunków rynkowych.
6. Ustalenie zakresu potrzebnych zmian strategii - decyzja czy należy modyfikować obecną strategię podjęta w oparciu o lukę efektywności - różnicę między zadaniami ustalonymi przy formułowaniu celów a wynikami spodziewanymi przy kontynuacji aktualnej strategii.
7. Podejmowanie strategicznych decyzji na podstawie identyfikacji, oceny i wyboru wariantów strategicznych. Dobry wariant strategiczny ma zgodne cele i zadania, skupia zasoby i wysiłki, uwzględnia rozwiązanie 'podproblemów' oraz stwarza nadzieję, że będzie skuteczny. Wybór wariantu zależy również od potencjału organizacji.
8. Wdrożenie strategii - przełożenie jej na plany taktyczne, programy i preliminarze finansowe.
9. Pomiar i kontrola postępu - odpowiedź na pytania czy strategię wdraża się zgodnie z planem i czy przynosi ona zamierzone wyniki.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Test z zarządzania strategicznego
5 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)
Funkcje zarządzania - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Controlling w zarządzaniu - prezentacja (⭐przypisy)
35 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Sformalizowany sposób planowania strategicznego

Sformalizowany sposób planowania strategicznego
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 168 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii