Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kierowanie | zarządzanie relacjami z klientami | restrukturyzacja | wahania koniunkturalne | kompetencje | niezależność banku centralnego | misja firmy | wzory statystyczne |

Skrótowiec nazewniczy w marce

To nazwa marketingowa utworzona z początkowych liter poszczególnych słów stanowiących zazwyczaj kilkuczłonową, oficjalną nazwę rodzajową firmy (niekiedy już nieaktualną) - zapisywana wielkimi literami.

W zależności od udziału i układu samogłosek s.n. odczytywany jest jako sekwencja nazw liter (tzw. literowiec, np. BP, ABB, DHL, KFC, PZU, PKO, WBK, KGHM) albo - znacznie rzadziej - jako zwykłe połączenie głosek odpowiadających kolejnym literom (tzw. głoskowiec, np. BRE, BIG, ZURT, AGFA).


Podobne tematy w Kompendium

1. Slogan brandingowy (0.9 stron)
2. Brief nazewniczy (0.1 stron)
3. Komunikat nazewniczy (0.2 stron)
4. Ankieta nazewnicza (0.2 stron)
5. Akronim nazewniczy (0.2 stron)
6. Błędy w pozycjonowaniu marki (0.3 stron)
7. Nazwa marketingowa (0.3 stron)
8. Reklama konkurencyjna (0.2 stron)
9. Motywacja nazewnicza (0.3 stron)
10. Wizerunek marki - brand image (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Skrótowiec nazewniczy w marce

Skrótowiec nazewniczy w marce
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 237 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii