Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
przykładowy model ekonometryczny | dochody publiczne | finanse międzynarodowe | misja firmy | strategia | obliczanie zdolności kredytowej | metoda Hellwiga | potrzeby człowieka |

Skuteczność działań promocyjnyh

Skuteczność oddziaływania promocji zależy od jej powiązań z pozostałymi działaniami marketingowymi, czyli kształtowaniem produktu, jego ceną i wykorzystywaną siecią sprzedaży.

Jeśli chodzi o uzależnienie promocji od produktu, który jest przez nią wspierany, to można je rozpatrywać w odniesieniu do rodzaju promowanego towaru (produkt konsumpcyjny czy przemysłowy), poszczególnych części składowych (m.in. opakowania, znaku towarowego) i poszczególnych faz cyklu życia produktu na rynku. Każdy z tych czynników ma istotny wpływ na wybór form promocji, które firma powinna wykorzystać na rynku. Ważne jest również ścisłe powiązanie promocji z ceną produktu; stosowanie cen promocyjnych, czyli obniżanie ich normalnego poziomu, często przynosi pozytywne efekty.

Na rynkach konkurencyjnych warunkiem sukcesu jest dotarcie do potencjalnego klienta, przekazanie mu pakietu informacji charakteryzujących zalety produktu lub usługi, takich jak miejsce, warunki zakupu oraz korzyści związane z ich nabyciem, w porównaniu z produktami czy usługami oferowanymi przez konkurencję. Tak więc promocja jest procesem pozyskiwania odpowiednich informacji między przedsiębiorstwem a nabywcami na rynku.

System komunikowania się składa się więc z następujących elementów:
• nadawcy informacji
• komunikatu promocyjnego
• kanału przekazu, którym komunikat dociera do odbiorcy
• odbiorcy informacji

Występuje tu jeszcze tzw. sprzężenie zwrotne, czyli reakcje nabywców na przekazy
promocyjne.

Opracowanie skutecznego programu działań promocyjnych przedsiębiorstwa wymaga podjęcia różnych decyzji, opierających się na uprzednio przeprowadzonych badaniach marketingowych.

Kształtowanie programu promocyjnego przedsiębiorstwa obejmuje następujące etapy:
- określenie adresatów działań promocyjnych
- określenie celu promocji
- przygotowanie przekazu promocyjnego, konstanse promocyjne
- wybór form promocji
- ustalenie budżetu promocyjnego
- ocena efektów polityki promocji

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Reklama w Internecie (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Nowoczesne metody rachunku kosztów (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Idea przedsiębiorczości - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Style kierowania
8 stron(-y)
Marketing w Internecie (⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Skuteczność działań promocyjnyh

Skuteczność działań promocyjnyh
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 34 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii