Skuteczność działań promocyjnyh
Skuteczność oddziaływania promocji zależy od jej powiązań z pozostałymi działaniami marketingowymi, czyli kształtowaniem produktu, jego ceną i wykorzystywaną siecią sprzedaży.
Jeśli chodzi o uzależnienie promocji od produktu, który jest przez nią wspierany, to można je rozpatrywać w odniesieniu do rodzaju promowanego towaru (produkt konsumpcyjny czy przemysłowy), poszczególnych części składowych (m.in. opakowania, znaku towarowego) i poszczególnych faz cyklu życia produktu na rynku. Każdy z tych czynników ma istotny wpływ na wybór form promocji, które firma powinna wykorzystać na rynku. Ważne jest również ścisłe powiązanie promocji z ceną produktu; stosowanie cen promocyjnych, czyli obniżanie ich normalnego poziomu, często przynosi pozytywne efekty.
Na rynkach konkurencyjnych warunkiem sukcesu jest dotarcie do potencjalnego klienta, przekazanie mu pakietu informacji charakteryzujących zalety produktu lub usługi, takich jak miejsce, warunki zakupu oraz korzyści związane z ich nabyciem, w porównaniu z produktami czy usługami oferowanymi przez konkurencję. Tak więc promocja jest procesem pozyskiwania odpowiednich informacji między przedsiębiorstwem a nabywcami na rynku.
System komunikowania się składa się więc z następujących elementów:
• nadawcy informacji
• komunikatu promocyjnego
• kanału przekazu, którym komunikat dociera do odbiorcy
• odbiorcy informacji
Występuje tu jeszcze tzw. sprzężenie zwrotne, czyli reakcje nabywców na przekazy
promocyjne.
Opracowanie skutecznego programu działań promocyjnych przedsiębiorstwa wymaga podjęcia różnych decyzji, opierających się na uprzednio przeprowadzonych badaniach marketingowych.
Kształtowanie programu promocyjnego przedsiębiorstwa obejmuje następujące etapy:
- określenie adresatów działań promocyjnych
- określenie celu promocji
- przygotowanie przekazu promocyjnego, konstanse promocyjne
- wybór form promocji
- ustalenie budżetu promocyjnego
- ocena efektów polityki promocji
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (8 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (8 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (82 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.9 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (1.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Skuteczność działań promocyjnyh
Skuteczność działań promocyjnyh
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 34 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|