Slogan brandingowy
Slogan brandingowy (claim, baseline) to sztandarowe hasło zwięźle wyrażające względnie stałe przesłanie marketingowe firmy czyli nadawcy takiego sloganu, kierującego slogan brandingowy do jej docelowego klienta czyli odbiorcy.
Slogan brandingowy wskazuje często na istotę marki (jej misję), a zarazem współkreuje ją psychologicznie. Przeważnie występuje w bezpośrednim zestawieniu z nazwą marketingową (jako jej dopełnienie) i jest zapisywany w ustalonej formie typograficznej, np.
- PKO BP - Bliżej ciebie.
- Pirelli. Moc pod kontrolą.
- Audi. Przewaga dzięki technice.
- Nokia. Connecting people.
Z kolei slogan reklamowy to hasło wyrażające przewodni komunikat (motyw) kampanii promocyjnej. Często przedstawia obietnicę dotyczącą korzyści oferowanych przez daną markę. Jest wykorzystywany znacznie krócej niż slogan brandingowy oraz ma mniejszą siłę i rangę markotwórczą.
W sloganach występuje często tzw. skrótowiec nazewniczy, a jest nim nazwa marketingowa utworzona z początkowych liter słów stanowiących najczęściej kilkuczłonową, oficjalną nazwę firmy. Skrótowiec taki zapisywany jest wielkimi literami.
W zależności od występowania i układu samogłosek, skrótowiec nazewniczy odczytywany jest jako sekwencja nazw liter, czyli jako tzw. literowiec, np. BP, KFC, ABB, PZU, PKO, DHL, WBK, KGHM. Występuje również (choć znacznie rzadziej) jako zwykłe połączenie głosek odpowiadających kolejnym literom (tzw. głoskowiec), np.: BRE, ZURT, AGFA, BIG.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (72 stron A4)
2. (28 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.3 stron)
6. (4.1 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.6 stron)
9. (2.2 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Slogan brandingowy
Slogan brandingowy
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 56 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|