Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podstawy makroekonomii | plan marketingowy | podstawy ekonomii | krzywa Laffera | zasada Pareto | testy z mikroekonomii | system motywacyjny | wskaźniki płynności finansowej |

Slogan brandingowy

Slogan brandingowy (claim, baseline) to sztandarowe hasło zwięźle wyrażające względnie stałe przesłanie marketingowe firmy czyli nadawcy takiego sloganu, kierującego slogan brandingowy do jej docelowego klienta czyli odbiorcy.

Slogan brandingowy wskazuje często na istotę marki (jej misję), a zarazem współkreuje ją psychologicznie. Przeważnie występuje w bezpośrednim zestawieniu z nazwą marketingową (jako jej dopełnienie) i jest zapisywany w ustalonej formie typograficznej, np.
- PKO BP - Bliżej ciebie.
- Pirelli. Moc pod kontrolą.
- Audi. Przewaga dzięki technice.
- Nokia. Connecting people.

Z kolei slogan reklamowy to hasło wyrażające przewodni komunikat (motyw) kampanii promocyjnej. Często przedstawia obietnicę dotyczącą korzyści oferowanych przez daną markę. Jest wykorzystywany znacznie krócej niż slogan brandingowy oraz ma mniejszą siłę i rangę markotwórczą.

W sloganach występuje często tzw. skrótowiec nazewniczy, a jest nim nazwa marketingowa utworzona z początkowych liter słów stanowiących najczęściej kilkuczłonową, oficjalną nazwę firmy. Skrótowiec taki zapisywany jest wielkimi literami.

W zależności od występowania i układu samogłosek, skrótowiec nazewniczy odczytywany jest jako sekwencja nazw liter, czyli jako tzw. literowiec, np. BP, KFC, ABB, PZU, PKO, DHL, WBK, KGHM. Występuje również (choć znacznie rzadziej) jako zwykłe połączenie głosek odpowiadających kolejnym literom (tzw. głoskowiec), np.: BRE, ZURT, AGFA, BIG.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Hasła i slogany w manipulacji konsumentem (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach
19 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Slogan brandingowy

Slogan brandingowy
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 56 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii