Slogan marketingowy
Wraz z rozwojem reklamy coraz większą rolę odgrywają slogany. Ich geneza wywodzi się z nagłówków prasowych. Niektóre ze sloganów zrobiły niebywałą karierę. Weszły do języka potocznego jako popularne zwroty, na przykład: 'Małe jest piękne'.
Slogan można zdefiniować jako łatwą do zapamiętania, często powtarzaną frazę lub hasło propagujące jakąś wartość, reklamujące towar, usługę lub firmę.
Nie każdy, nawet bardzo zgrabny językowo zwrot może stać się sloganem. Sloganem staje się zwrot, który wchodzi w społeczny obieg. Różnica między nagłówkiem a sloganem sprowadza się głównie do tego, że pierwszy skupia chwilowe zainteresowanie, drugi utrwala się na dłuższy czas w pamięci ludzi. Kiedy w mowie potocznej slogan zostanie oderwany od produktu lub idei,
dla której został stworzony, jest to sygnał dla firmy, aby wymyśliła nowe hasło. Slogany opisują produkty lub usługi przez zastosowanie różnych figur stylistycznych.
Wszystkie slogany noszą charakter zobowiązania lub dyrektywy, podając przyczynę, pozwalają na konkretne określenie ich gwarancji lub autentyzmu. Nie są więc obietnicą bez pokrycia, która najczęściej wywołuje sceptycyzm.
Istotną kwestią, oprócz sloganu, jest forma graficzna zapisu nazwy firmy –
a więc logo. Związki paradoksalne lub silne rozbieżności istotne są dla postrzegania jakości wizualnych pomiędzy elementami tworzącymi znak graficzny.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (72 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (16 stron A4)
5. (25 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.9 stron)
2. (1.2 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Slogan marketingowy
Slogan marketingowy
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 125 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|