Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka produktu | inwestycje | komunikacja interpersonalna | negocjacje | wykłady z zarządzania strategicznego | piramida potrzeb Maslova | wykłady z marketingu | zachowania konsumenta |

Slogan marketingowy


Wraz z rozwojem reklamy coraz większą rolę odgrywają slogany. Ich geneza wywodzi się z nagłówków prasowych. Niektóre ze sloganów zrobiły niebywałą karierę. Weszły do języka potocznego jako popularne zwroty, na przykład: 'Małe jest piękne'.

Slogan można zdefiniować jako łatwą do zapamiętania, często powtarzaną frazę lub hasło propagujące jakąś wartość, reklamujące towar, usługę lub firmę.
Nie każdy, nawet bardzo zgrabny językowo zwrot może stać się sloganem. Sloganem staje się zwrot, który wchodzi w społeczny obieg. Różnica między nagłówkiem a sloganem sprowadza się głównie do tego, że pierwszy skupia chwilowe zainteresowanie, drugi utrwala się na dłuższy czas w pamięci ludzi. Kiedy w mowie potocznej slogan zostanie oderwany od produktu lub idei,
dla której został stworzony, jest to sygnał dla firmy, aby wymyśliła nowe hasło. Slogany opisują produkty lub usługi przez zastosowanie różnych figur stylistycznych.

Wszystkie slogany noszą charakter zobowiązania lub dyrektywy, podając przyczynę, pozwalają na konkretne określenie ich gwarancji lub autentyzmu. Nie są więc obietnicą bez pokrycia, która najczęściej wywołuje sceptycyzm.
Istotną kwestią, oprócz sloganu, jest forma graficzna zapisu nazwy firmy –
a więc logo. Związki paradoksalne lub silne rozbieżności istotne są dla postrzegania jakości wizualnych pomiędzy elementami tworzącymi znak graficzny.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Hasła i slogany w manipulacji konsumentem (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Plan marketingowy restauracji
10 stron(-y)
Plan marketingowy dystrybutora osprzętu elektrycznego
9 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Plan marketingowy spółki handlowej branży paliwowej
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Slogan marketingowy

Slogan marketingowy
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 125 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować