Specyfika usług medycznych
Rozpoczynając planowanie działań marketingowych w placówkach służby zdrowia należy wziąć pod uwagę specyfikę usług medycznych i jej wpływ na przedmiot projektowania.
Wśród najbardziej specyficznych cech usługi medycznej, które mają wpływ na kształtowanie działań marketingowych wymienić można:
- Złożony pod względem psychologicznym proces, który odbywa się na 'oczach klientów'
- Towarzyszący pacjentom stres
- Usługa medyczna wymaga stałej interakcji lekarza z pacjentem, w związku z czym postawa lekarza wobec chorego ma zasadnicze znaczenie w kreowaniu wizerunku placówki
- Świadczenie usług medycznych opiera się na fachowej wiedzy. Pacjent nie wie, do czego służą skomplikowane narzędzia, nie rozumie nazw wymienianych przez lekarza, dlatego też potęguje to konieczność budowania zaufania do lekarza i placówki
- Oddanie się w ręce lekarza przez pacjenta oznacza zrozumienie jego potrzeb. Oczekuje wyjaśnień, komunikacji. Lekarz wykonuje więc nie tylko właściwa usługę medyczną, wymaga się od niego również dobrej komunikacji z pacjentem i poświęcenia mu możliwie dużej uwagi
- Lekarze nie zawsze mogą w pełni usatysfakcjonować swoich klientów.
- Lekarze maja małą możliwość różnicowania oferowanych przez siebie usług. Ta specyfika pozwala na oddziaływanie na percepcję pacjentów za pomocą np. skomplikowanych nazw zabiegów
- Jakość usługi medycznej nie zawsze zależy od samego lekarza, ale również od pacjenta
- Pacjenci w zasadzie nie oceniają jakości technicznej świadczonej usługi
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (37 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.5 stron)
4. (2.9 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Plan marketingowy » Specyfika usług medycznych
Specyfika usług medycznych
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 202 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|