Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
paradoks Veblena | weryfikacja istotności parametrów modelu | perswazja | przykładowa analiza marketingowa | konflikt w organizacji | efekt Veblena | wykłady z ekonometrii | podział wyniku finansowego |

Specyfika usług medycznych

Rozpoczynając planowanie działań marketingowych w placówkach służby zdrowia należy wziąć pod uwagę specyfikę usług medycznych i jej wpływ na przedmiot projektowania.

Wśród najbardziej specyficznych cech usługi medycznej, które mają wpływ na kształtowanie działań marketingowych wymienić można:
- Złożony pod względem psychologicznym proces, który odbywa się na 'oczach klientów'
- Towarzyszący pacjentom stres
- Usługa medyczna wymaga stałej interakcji lekarza z pacjentem, w związku z czym postawa lekarza wobec chorego ma zasadnicze znaczenie w kreowaniu wizerunku placówki
- Świadczenie usług medycznych opiera się na fachowej wiedzy. Pacjent nie wie, do czego służą skomplikowane narzędzia, nie rozumie nazw wymienianych przez lekarza, dlatego też potęguje to konieczność budowania zaufania do lekarza i placówki
- Oddanie się w ręce lekarza przez pacjenta oznacza zrozumienie jego potrzeb. Oczekuje wyjaśnień, komunikacji. Lekarz wykonuje więc nie tylko właściwa usługę medyczną, wymaga się od niego również dobrej komunikacji z pacjentem i poświęcenia mu możliwie dużej uwagi
- Lekarze nie zawsze mogą w pełni usatysfakcjonować swoich klientów.
- Lekarze maja małą możliwość różnicowania oferowanych przez siebie usług. Ta specyfika pozwala na oddziaływanie na percepcję pacjentów za pomocą np. skomplikowanych  nazw zabiegów
- Jakość usługi medycznej nie zawsze zależy od samego lekarza, ale również od pacjenta
- Pacjenci w zasadzie nie oceniają  jakości technicznej świadczonej usługi

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Bankowość elektroniczna (⭐przypisy)
12 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Zarządzanie biznesami rodzinnymi - prezentacja
14 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Plan marketingowy » Specyfika usług medycznych

Specyfika usług medycznych
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 202 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii