Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
home banking | koszty produkcji | prace licencjackie z rynku kapitałowego | komunikacja interpersonalna | manipulacja | koncepcja 4C | psychologia reklamy | zadania z makroekonomii |

Społeczna funkcja reklamy

Społeczna funkcja reklamy jest ważną częścią składową tematu pracy. Badając jak reklama wpłynęła na decyzje podejmowane przez konsumenta, warto uświadomić sobie w jaki sposób reklama oddziałuje na psychikę człowieka. Jakich środków używają marketingowcy, aby osiągnąć swój cel, którym będzie niewątpliwie wzrost sprzedaży poprzez reklamę.

Warto uświadomić sobie z czego bierze się podatność na reklamę?
Podatność na reklamę wynika z przyzwolenia na pouczanie na to, aby ktoś inny mówił, co powinniśmy robić, co jest dobre, a co złe, co jest dla nas korzystne. Owo przyzwolenie jest bezgraniczne, ma ono swoje uwarunkowanie i kres, którym jest obrona własnej tożsamości.

Model AIDA

Reklama ma na celu zmianę postawy odbiorcy, w takim sposób, aby uświadomił sobie, że dzięki zakupowi reklamowanego produktu bądź usługi poprawi się jego byt, stanie się szczęśliwym. W procesie dokonywania zakupu i roli w tym reklamy można posłużyć się modelem AIDA.

W modelu tym mamy do czynienia z czterema fazami kontaktu nabywcy z reklamą:
1. zwrócenie uwagi
2. zainteresowanie
3. wzbudzenie pragnienia, chęci posiadania reklamowanego produktu
4. działanie w celu zakupu

Model DAGMAR

Podobny, bo stworzony na podstawie tego modelu jest model DAGMAR. W tym przypadku szczególny nacisk twórca modelu położył na teorię hierarchii efektów.

Według powyższej teorii konsument najpierw uczy się i na podstawie zdobytej wiedzy, kształtuje poglądy, opinie i podstawy wobec danego produktu bądź też usługi. W rezultacie może prowadzić to do działania, czyli zakupu.

Na podstawie tej teorii możemy wyróżnić trzy etapy:
1. percepcja
2. przetwarzanie informacji
3. zachowania (postępowania) nabywcy

Model Raya

Trzecim z modeli zaliczanym do hierarchicznych, czyli takim, w którym każda akcja wywołuje reakcję jest model Raya. Schematycznie podobny jest on do dwóch powyższych, z tą różnicą, że opiera się na teorii dysonansu poznawczego.

Jak można zauważyć, reklama oddziałuje nie tylko na postawy kupujących – modyfikując je lub wzmacniając, ale również na zakupy – przypominając o istnieniu reklamowanej marki. Powyższe modele odzwierciedlają podatność człowieka na zjawisko reklamy.

Specjaliści od reklamy, znakomicie zdają sobie sprawę z ich istnienia i skrzętnie to wykorzystują w swoich kampaniach reklamowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Emocje w reklamie społecznej ( bibliografia przypisy)
10 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Psychologia reklamy - referat ( bibliografia)
30 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy ( bibliografia przypisy)
21 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta ( bibliografia przypisy)
6 stron(-y)
Psychologia reklamy - opracowanie
14 stron(-y)
Reklama perswazyjna - prezentacja
41 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Reklama - cechy i funkcje reklamy (0.2 stron)
2. Funkcje ubezpieczeń (0.1 stron)
3. Funkcje weksla (0.4 stron)
4. Funkcje reklamy (0.7 stron)
5. Osobowość społeczna (0.6 stron)
6. Rola społeczna reklamy (0.3 stron)
7. Typy reklamy (0.2 stron)
8. Reklama outdoor (0.4 stron)
9. Klasyfikacja reklamy (0.5 stron)
10. Funkcje znaku towarowego (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Społeczna funkcja reklamy

Społeczna funkcja reklamy
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 7 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii