home banking | koszty produkcji | prace licencjackie z rynku kapitałowego | komunikacja interpersonalna | manipulacja | koncepcja 4C | psychologia reklamy | zadania z makroekonomii | |
Mapa tagów
Społeczna funkcja reklamySpołeczna funkcja reklamy jest ważną częścią składową tematu pracy. Badając jak reklama wpłynęła na decyzje podejmowane przez konsumenta, warto uświadomić sobie w jaki sposób reklama oddziałuje na psychikę człowieka. Jakich środków używają marketingowcy, aby osiągnąć swój cel, którym będzie niewątpliwie wzrost sprzedaży poprzez reklamę. Model AIDA
Reklama ma na celu zmianę postawy odbiorcy, w takim sposób, aby uświadomił sobie, że dzięki zakupowi reklamowanego produktu bądź usługi poprawi się jego byt, stanie się szczęśliwym. W procesie dokonywania zakupu i roli w tym reklamy można posłużyć się modelem AIDA. Model DAGMAR
Podobny, bo stworzony na podstawie tego modelu jest model DAGMAR. W tym przypadku szczególny nacisk twórca modelu położył na teorię hierarchii efektów. Model Raya
Trzecim z modeli zaliczanym do hierarchicznych, czyli takim, w którym każda akcja wywołuje reakcję jest model Raya. Schematycznie podobny jest on do dwóch powyższych, z tą różnicą, że opiera się na teorii dysonansu poznawczego.
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Społeczna funkcja reklamy Społeczna funkcja reklamy
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 7 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||||||||||||||
|