Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
selekcja pracowników | produkt narodowy netto | analiza grup strategicznych | oligopol | kapitał intelektualny | testy z mikroekonomii | konsument | Giełda Papierów Wartościowych |

Sponsoring w marketingu


Jest formą promocji stosowaną już od wielu lat, która szczególną popularność zdobywa w ostatnim okresie. Jest to celowe działanie podmiotu gospodarczego, który pragnie promować nazwę, znak firmowy, znak handlowy bądź też wizerunek danej firmy.

W latach 70. sponsoring był szczególnie widoczny w sporcie i w działalności charytatywnej. Dopiero w połowie lat 80. dostrzeżono przydatność sponsoringu jako istotnego elementu kształtowania pozycji danej firmy na rynku (wykorzystywano to zwłaszcza przy ważnych imprezach sportowych oraz w telewizji).

Wiele przedsiębiorstw i firm nie doceniając znaczenia sponsoringu, obawiając się posądzenia o nieuczciwe formy dotowania i subwencjonowania organizacji non profit, imprez sportowych, ruchów ekologicznych, działalności służby zdrowia, nauki itp., przeznacza minimalne nakłady na rzecz podmiotów, dzięki którym środki promocji są bardziej zauważalne i ponoszą konkretne wyniki finansowe (np. poprawę utargu, wzrost zysku).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Sponsoring - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Reklama w Internecie (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Definicja sponsoringu (0.3 stron)
2. Sponsoring dobrej sprawy - prospołeczny (0.4 stron)
3. Sponsoring mediów (0.4 stron)
4. Przedmiot sponsoringu (0.4 stron)
5. Rodzaje sponsoringu (1.9 stron)
6. Sponsoring w sporcie (0.9 stron)
7. Sponsoring (2.1 stron)
8. Strategia marketingowa 4P wg McCarthyego (0.2 stron)
9. Elementy promocji (0.2 stron)
10. Istota sponsoringu (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Sponsoring w marketingu

Sponsoring w marketingu
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 188 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować