Sponsoring w sporcie
Wymieniany jako podstawowe narzędzie marketingowe w sporcie, daje łatwo przekuć na pieniądze potrzebne do osiągnięcia sukcesów, jednocześnie zapewniający wysoką widoczność sponsorowi kiedy owe sukcesy się pojawiają.
Inwestujący w sport kojarzą się z wysokim potencjałem, nowoczesnością, zamożnością i sukcesem.
63% ankietowanych uważa, że dzięki sponsoringowi kondycja polskiego sportu jest lepsza. Firmy, które angażują się we wspieranie sportu mogą z tego tytułu liczyć na większą przychylność ponad połowy respondentów. Analizując marki kojarzone ze sponsoringiem sportu za najefektywniejszego sponsora uznawany jest Lech – od dawna konsekwentnie skupiający się na prezentowaniu siebie jako aktywnego animatora różnych dyscyplin.
Zdaniem specjalistów sponsoring sportowy jest w czasach recesji jednym z najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji marketingowej w Polsce. Kiedy na rynku panuje stagnacja gospodarcza firmy zaczynają poszukiwać efektywniejszych i tańszych form promocji niż tradycyjne działania reklamowe. Dzięki zaangażowaniu w sport mogą poprawić swój wizerunek niekoniecznie wydając na ten cel grube miliony złotych.
Można wyróżnić dwa odmienne podejścia do sponsoringu w czasach stagnacji gospodarczej. Z jednej strony część firm zaczęła obcinać wydatki na sponsoring, bo był on uznawany często za uzupełniającą, dodatkową formę reklamy.
Jednocześnie z drugiej strony wystąpiło zjawisko dokładnie odwrotne - część firm zwiększyła swoje zaangażowanie w sponsoring uznając tego rodzaju działania za bardziej efektywne
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (30 stron A4)
2. (26 stron A4)
3. (13 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (22 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (1.9 stron)
7. (0.4 stron)
8. (2.1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Sponsoring w sporcie
Sponsoring w sporcie
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 181 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|