Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
koncepcja 4P | łańcuch wartości | cele zarządzania | marketing miasta | zarządzanie projektami | finanse gminy | organizacja wirtualna | więzi w organizacji |

Sprzedaż licencji


Licencjonowanie procesu polega na przypisaniu licencjobiorcy prawa do używania patentu, chroniącego produkt, technologicznego lub marki handlowej w zamian za opłatę licencyjną.

Główne korzyści:
- Możliwość uniknięcia nadmiernego zaangażowania środków na rynkach niestabilnych pod względem politycznym lub ekonomicznym,
- Uzyskanie dostępu do rynku bez inwestycji kapitałowych,

Główne wady:
- Mogą wystąpić problemy ze znalezieniem odpowiednich licencjobiorców,
- Całkowita zależność od dochodu z opłat licencyjnych firmy udzielającej licencji,
- Mały wpływ na eliminację potencjalnych konkurentów,
- Niepewność co do stabilności poziomu jakości produktu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Sprzedaż osobista
13 stron(-y)
Franczyza (franchising) - prezentacja
30 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Franchising a kanały dystrybucji (⭐bibliografia)
23 stron(-y)
Analiza wskaźnikowa - wzory
1 stron(-y)
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Plan marketingowy dla Zakładu Cukierniczego Wawel
26 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Sprzedaż licencji

Sprzedaż licencji
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 114 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować