Sprzedaż licencji
Licencjonowanie procesu polega na przypisaniu licencjobiorcy prawa do używania patentu, chroniącego produkt, technologicznego lub marki handlowej w zamian za opłatę licencyjną.
Główne korzyści:
- Możliwość uniknięcia nadmiernego zaangażowania środków na rynkach niestabilnych pod względem politycznym lub ekonomicznym,
- Uzyskanie dostępu do rynku bez inwestycji kapitałowych,
Główne wady:
- Mogą wystąpić problemy ze znalezieniem odpowiednich licencjobiorców,
- Całkowita zależność od dochodu z opłat licencyjnych firmy udzielającej licencji,
- Mały wpływ na eliminację potencjalnych konkurentów,
- Niepewność co do stabilności poziomu jakości produktu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (1 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (26 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (22 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.2 stron)
8. (1.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Sprzedaż licencji
Sprzedaż licencji
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 114 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|