Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prace magisterskie z marketingu | wykłady z makroekonomii | dobra Giffena | analiza marketingowa | obligacje skarbowe | model CAPM | zysk netto | budżet gminy |

Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych


Marketing standaryzowany tj. ujednolicony, zwany też monomarketingiem polega na stosowaniu takiej samej koncepcji marketingu mix na wszystkich rynkach, na których działa przedsiębiorstwo. Nie należy go mylić z marketingiem globalnym, który oznacza marketing światowy, gdyż marketing standaryzowany nie musi być wcale marketingiem światowym. Przeciwieństwem jest marketing zróżnicowany, zwany też multimarkeingiem.

Standaryzacja daje korzyści:
1) Oszczędności wynikające ze skali produkcji i usług pozwalające obniżyć koszty jednostkowe. Wszystkie zakłady międzynarodowego przedsiębiorstwa są takie same na całym świecie;
2) Firma buduje jednolity międzynarodowy 'image' dla siebie i swoich produktów;
3) Niższe są koszty promocji, szczególnie reklamy. Koszty opracowania tekstów reklamy, prac artystycznych i telewizji komercyjnej są rozłożone na reklamę w różnych krajach. Kosztowne reklamy pokazywane są w wielu państwach i w każdym z nich współpracujące zakłady płacą tylko określoną część kosztów ogólnych;
4) Mniej reklam jest 'marnowanych' w skali międzynarodowej poprzez ograniczenie ich do mediów najbardziej wpływowych;
5) Łatwiej i skuteczniej można realizować zamierzenia dotyczące marketingu międzynarodowego. Decyzje marketingowe mogą być centralizowane i wobec wszystkich współpracujących zakładów można zastosować jednakowe procedury;
6) Personel delegowany do pracy za granicę może być łatwo wymieniany pomiędzy różnymi krajami, pracownicy znają politykę firmy, która jest wszędzie taka sama.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Analiza strategiczna Próchnik S.A. (marka odzieżowa) (⭐bibliografia)
39 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych

Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 206 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować