Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych
Marketing standaryzowany tj. ujednolicony, zwany też monomarketingiem polega na stosowaniu takiej samej koncepcji marketingu mix na wszystkich rynkach, na których działa przedsiębiorstwo. Nie należy go mylić z marketingiem globalnym, który oznacza marketing światowy, gdyż marketing standaryzowany nie musi być wcale marketingiem światowym. Przeciwieństwem jest marketing zróżnicowany, zwany też multimarkeingiem.
Standaryzacja daje korzyści:
1) Oszczędności wynikające ze skali produkcji i usług pozwalające obniżyć koszty jednostkowe. Wszystkie zakłady międzynarodowego przedsiębiorstwa są takie same na całym świecie;
2) Firma buduje jednolity międzynarodowy 'image' dla siebie i swoich produktów;
3) Niższe są koszty promocji, szczególnie reklamy. Koszty opracowania tekstów reklamy, prac artystycznych i telewizji komercyjnej są rozłożone na reklamę w różnych krajach. Kosztowne reklamy pokazywane są w wielu państwach i w każdym z nich współpracujące zakłady płacą tylko określoną część kosztów ogólnych;
4) Mniej reklam jest 'marnowanych' w skali międzynarodowej poprzez ograniczenie ich do mediów najbardziej wpływowych;
5) Łatwiej i skuteczniej można realizować zamierzenia dotyczące marketingu międzynarodowego. Decyzje marketingowe mogą być centralizowane i wobec wszystkich współpracujących zakładów można zastosować jednakowe procedury;
6) Personel delegowany do pracy za granicę może być łatwo wymieniany pomiędzy różnymi krajami, pracownicy znają politykę firmy, która jest wszędzie taka sama.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (19 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.8 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1 stron)
8. (1.8 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych
Standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 241 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|