Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
budżetowanie kosztów | reengineering | wskaźniki operacyjne | harmonogram spłaty kredytu | dochody i wydatki budżetu państwa | strategia produktu | badania marketingowe | rachunek kosztów |

Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania

Polega na wchodzeniu przedsiębiorstwa na nowe rynki i oferowaniu nowych produktów. Strategia oznacza wzrost oraz zmianę kierunku działalności przedsiębiorstwa.

Cele te osiąga się poprzez takie działania jak:
- dywersyfikacja pozioma, która polega na wprowadzaniu na rynek nowych produktów, związanych z jego tradycjami i doświadczeniem technologicznym oraz możliwościami finansowymi i marketingowymi. Produkty te zaspokajają inne potrzeby, lub podobne potrzeby w inny sposób, albo też zaspokajają większy wachlarz tych potrzeb, co sprzyja umocnieniu pozycji konkurencyjnej dostawcy.
- dywersyfikacja pionowa, polega na rozwinięciu produkcji zespołów i części,   a także materiałów niezbędnych do wytwarzania określonego wyrobu co zmniejsza ryzyko działania przez ograniczenie stopnia zależności od dostawców lub odbiorców pośredniczących.
- dywersyfikacja lateralna (równoległa, mieszana)polega na tym, że przedsiębiorstwo podejmuje równoległą produkcję zupełnie nowych wyrobów, zmieniających jego dotychczasową strukturę produkcyjną i rynkową, co stwarza duże szanse ekspansji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania

Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 140 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii