Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania
Polega na wchodzeniu przedsiębiorstwa na nowe rynki i oferowaniu nowych produktów. Strategia oznacza wzrost oraz zmianę kierunku działalności przedsiębiorstwa.
Cele te osiąga się poprzez takie działania jak:
- dywersyfikacja pozioma, która polega na wprowadzaniu na rynek nowych produktów, związanych z jego tradycjami i doświadczeniem technologicznym oraz możliwościami finansowymi i marketingowymi. Produkty te zaspokajają inne potrzeby, lub podobne potrzeby w inny sposób, albo też zaspokajają większy wachlarz tych potrzeb, co sprzyja umocnieniu pozycji konkurencyjnej dostawcy.
- dywersyfikacja pionowa, polega na rozwinięciu produkcji zespołów i części, a także materiałów niezbędnych do wytwarzania określonego wyrobu co zmniejsza ryzyko działania przez ograniczenie stopnia zależności od dostawców lub odbiorców pośredniczących.
- dywersyfikacja lateralna (równoległa, mieszana)polega na tym, że przedsiębiorstwo podejmuje równoległą produkcję zupełnie nowych wyrobów, zmieniających jego dotychczasową strukturę produkcyjną i rynkową, co stwarza duże szanse ekspansji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (13 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (25 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.6 stron)
5. (2.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.9 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania
Strategia dywersyfikacji - poszerzania, wzbogacania
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 140 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|