Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
strategie marki | uchwalanie budżetu gminy | prognozowanie | Narodowe Fundusze Inwestycyjne | psychologia społeczna | analiza podaży | obsługa klienta | WIBOR |

Strategia imitacji

Strategia imitacji to podejście, w którym firma wprowadza na rynek produkt, który przypomina oryginalny produkt innej firmy lub własny produkt, ale w nowym opakowaniu. Celem takiej strategii jest wykorzystanie popularności oryginalnego produktu lub własnego produktu z wcześniejszego okresu, aby przyciągnąć klientów do zakupu nowego produktu.

W przypadku, gdy popyt na produkt spada firma może zdecydować się na wprowadzenie nowego opakowania, które będzie się różnić od poprzedniego. Zmiana ta ma na celu odświeżenie wizerunku produktu i przyciągnięcie uwagi klientów. Jednakże klienci, którzy przyzwyczaili się do starego opakowania mogą mieć problemy z rozpoznaniem produktu po nowym opakowaniu, co może prowadzić do spadku sprzedaży.

Strategia imitacji może być skuteczną metodą marketingową, ale wymaga uważnej analizy rynku i zachowań klientów. Firmy muszą równoważyć korzyści wynikające z wykorzystania popularności oryginalnego produktu z ryzykiem, że zmiana opakowania może wpłynąć negatywnie na rozpoznawalność i sprzedaż produktu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia imitacji

Strategia imitacji
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 211 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii