Strategia imitacji
Strategia imitacji to podejście, w którym firma wprowadza na rynek produkt, który przypomina oryginalny produkt innej firmy lub własny produkt, ale w nowym opakowaniu. Celem takiej strategii jest wykorzystanie popularności oryginalnego produktu lub własnego produktu z wcześniejszego okresu, aby przyciągnąć klientów do zakupu nowego produktu.
W przypadku, gdy popyt na produkt spada firma może zdecydować się na wprowadzenie nowego opakowania, które będzie się różnić od poprzedniego. Zmiana ta ma na celu odświeżenie wizerunku produktu i przyciągnięcie uwagi klientów. Jednakże klienci, którzy przyzwyczaili się do starego opakowania mogą mieć problemy z rozpoznaniem produktu po nowym opakowaniu, co może prowadzić do spadku sprzedaży.
Strategia imitacji może być skuteczną metodą marketingową, ale wymaga uważnej analizy rynku i zachowań klientów. Firmy muszą równoważyć korzyści wynikające z wykorzystania popularności oryginalnego produktu z ryzykiem, że zmiana opakowania może wpłynąć negatywnie na rozpoznawalność i sprzedaż produktu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (48 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (25 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.1 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia imitacji
Strategia imitacji
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 211 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|