Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
techniki negocjacyjne | formuła 4P | negocjacje cenowe | strategia firmy | popyt | analiza podaży | rynek kapitałowy | zarządzanie przez jakość |

Strategia jakości TQM


W takim samym stopniu, jak odpowiednia praktyka i polityka potrzebna jest wewnątrz przedsiębiorstwa, tak samo potrzebna jest właściwa polityka i praktyka na zewnątrz, na rynku. Potrzebna jest strategia, określenie głównych celów organizacji i przedsięwzięć służących do ich osiągnięcia, odpowiedzią na szanse i zagrożenia pojawiające się w otoczeniu i uwzględniające silne i słabe strony organizacji. Istotę strategii można określić jako tworzenie unikalnej firmy, wyróżniającej się w otoczeniu, przy wykorzystaniu posiadanych zasobów materialnych i niematerialnych.

Tworzenie strategii jakości wiąże się głównie ze znalezieniem kompromisu pomiędzy dwoma różnymi stanami: stałością i zmiennością w działaniu przedsiębiorstwa. Z jednej strony strategia jakości stanowi wytyczne dla działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, z drugiej zaś powinna wyrażać elastyczność firmy w stosunku do potrzeb i wymagań klienta. Tak więc strategia jakości powinna polegać na efektywnym skorelowaniu wymagań stawianych przedsiębiorstwu przez klienta z możliwymi do zastosowania wariantami działania przedsiębiorstwa w jakości. Bez tej elastyczności przedsiębiorstwo nie jest w stanie przetrwać na rynku. Przez elastyczność rozumieć należy zdolność przedsiębiorstwa do reagowania na zmiany w środowisku wewnętrznym i zewnętrznym oraz szybką reakcję wobec nowych żądań klienta.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
TQM - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
5 stron(-y)
Analiza FMEA - praca (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Plan marketingowy firmy budowlanej
35 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Six Sigma - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
7 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Strategia jakości TQM

Strategia jakości TQM
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 144 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować