Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prywatyzacja pośrednia | wahania koniunkturalne | bankowość internetowa | model Altmana | użyteczność krańcowa | wynik finansowy | analiza wskaźnikowa | diagram ishikawy |

Strategia koncentracji segmentowej


Sprowadza się do podjęcia działań na niewielu segmentach rynku, ale na wielu rynkach zagranicznych. Koncentracja na wybranym segmencie i jednym rynku zagranicznym nie byłaby opłacalna; takie działanie może być podejmowane w początkowych fazach internacjonalizacji. Pozytywne doświadczenie zdobyte na wybranym rynku pozwala przejść na nowe rynki zagraniczne z tym samym asortymentem dla podobnych segmentów. Działania takie wymagają podjęcia wcześniej badań marketingowych pod kątem istnienia podobnych segmentów rynku w różnych krajach.

Strategia taka może odpowiadać internacjonalizacji policentrycznej lub regiocentrycznej. Wybór strategii koncentracji krajowej jest możliwy, gdy przedsiębiorstwo potrafi istotnie powiększyć asortyment swoich produktów.  Z kolei gdy istnieje duże ryzyko pozyskania nowych segmentów rynku i nie można istotnie poszerzyć asortymentu produktów, może ono wybrać strategię koncentracji segmentowej. Pozytywne efekty stosowania jednej z wybranych strategii mogą skłaniać przedsiębiorstwo do zastosowania strategii podwójnej dywersyfikacji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Statystyka opisowa
14 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Statystyka opisowa (14 stron A4)
2. Model 7S - opracowanie (9 stron A4)
3. Ściąga z podstaw marketingu (7 stron A4)
4. Studium przypadku IBM (5 stron A4)
5. Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych (16 stron A4)
6. Strategia i polityka marketingowa firmy (14 stron A4)
7. Strategie marketingowe - referat (25 stron A4)
8. Plan marketingowy biura podróży (14 stron A4)
9. Uwarunkowania marketingu przemysłowego (14 stron A4)
10. Budowanie marki produktu (21 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategia podwójnej koncentracji (0.3 stron)
2. Strategia rozwoju rynku (0.3 stron)
3. Strategia dywersyfikacji (0.2 stron)
4. Strategia koncentracji (0.1 stron)
5. Limit koncentracji (0.2 stron)
6. Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym (0.9 stron)
7. Potrzeba opracowania strategii (0.4 stron)
8. Strategia koncentracji krajowej (0.3 stron)
9. Strategia marketingowa jakość-cena (0.3 stron)
10. Strategie Portera (0.4 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Strategia koncentracji segmentowej

Strategia koncentracji segmentowej
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 193 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować