Strategia konfrontacji konkurencyjnej
Strategia konfrontacji konkurencyjnej polega na tym, że firma decyduje się na taką obsługę rynku, która prowadzi do bezpośredniej konkurencji z dostawcami identycznych lub podobnych wyrobów i usług. Istota rozumnej strategii będzie, polegać na dążeniu do stworzenia widocznej dla konsumenta przewagi swojej oferty nad innymi ofertami.
Punktem wyjścia strategii konfrontacji na rynku konkurencji bezpośredniej jest ocena sytuacji po obu stronach rynkowej "barykady": dostawców i odbiorców oraz wybór metod i instrumentów walki konkurencyjnej.
Najprostszym narzędziem wyboru i walki z konkurencją jest, oczywiście, cena. Konkurencyjna strategia oparta na zdobywaniu konsumentów za pomocą relatywnie niższych cen jest jednak kosztowna w dwojaki sposób.
Po pierwsze, niższe ceny oznaczają zmniejszenie strumienia dochodów.
Po drugie, konieczność poinformowania konsumentów o obniżce cen wymaga poniesienia kosztów na odpowiednią reklamę. Jest to także strategia ryzykowna, bowiem odpowiednio silni konkurenci mogą przebić naszą kartę asem czyli jeszcze większą obniżką cen. Oznacza to często eskalację wojny cenowej, na której zyskuje tylko konsument.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (28 stron A4)
2. (63 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (25 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1.2 stron)
6. (1.1 stron)
7. (0.8 stron)
8. (0.8 stron)
9. (1.1 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategia konfrontacji konkurencyjnej
Strategia konfrontacji konkurencyjnej
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 34 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|