Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
Adam Smith | activity based costing | analiza płynności finansowej | ocena zdolności kredytowej | teorie treści | corporate identity | kontrola ryzyka | sezonowość |

Strategia konkurencyjna (mini-maxi)

Jej istotą jest eliminowanie słabych stron organizacji oraz budowanie jej konkurencyjnej siły poprzez maksymalne wykorzystanie nadarzających się szans.

Działania składające się na tą strategię to między innymi: powiększanie zasobów finansowych, powiększanie zasobów handlowych, ulepszanie linii produktów, zwiększanie produktywności, redukcja kosztów, wprowadzanie usprawnień do organizacji, inwestowanie  w utrzymanie przewagi konkurencyjnej.

Strategia konkurencyjna mini-maxi to jedno z podejść do podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych, w których dwie lub więcej stron konkurują ze sobą w celu uzyskania przewagi. Ta strategia skupia się na minimalizacji strat, które mogą wyniknąć z ryzyka i jednoczesnym maksymalizowaniu możliwych zysków.

W strategii konkurencyjnej mini-maxi jedna ze stron (np. firma, osoba, zespół) działa na zasadzie minimalizacji maksymalnej możliwej straty, jednocześnie dążąc do maksymalizacji potencjalnych zysków. Oznacza to, że dana strona podejmuje decyzję, której celem jest minimalizacja strat, które mogą wyniknąć z różnych działań jej konkurentów lub rywali, jednocześnie dążąc do osiągnięcia maksymalnych korzyści dla siebie.

W przypadku konkurencji pomiędzy dwoma firmami, która dąży do zdobycia kontraktu, firma stosująca strategię konkurencyjną mini-maxi będzie starała się zminimalizować ryzyko, które może wpłynąć na utratę kontraktu jednocześnie dążąc do maksymalizacji swojego zysku. Firma ta skupi się na minimalizacji strat, które wynikają z działań konkurentów, takich jak obniżanie cen lub wprowadzanie nowych produktów na rynek, jednocześnie koncentrując się na zwiększeniu wartości swojej oferty.

Strategia konkurencyjna mini-maxi jest szczególnie skuteczna w sytuacjach, gdzie ryzyko jest wysokie i rywalizacja jest intensywna. Jednak ta strategia wymaga dokładnej analizy ryzyka i kosztów, aby zapewnić, że minimalizacja strat nie jest większa niż maksymalizacja zysków.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza SWOT - TOWS - referat
6 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Strategia i zarządzanie strategiczne (opracowanie - wykłady)
24 stron(-y)
Podstawy zarządzania strategicznego
32 stron(-y)
Analiza sytuacji marketingowej (⭐bibliografia)
63 stron(-y)
Analiza ekonomiczna salonu samochodowego (autosalonu) Toyota
28 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategia konkurencyjna (mini-maxi)

Strategia konkurencyjna (mini-maxi)
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 141 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii