Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zadania ze statystyki | teoria treści | psychologia osobowości | płynność finansowa | kryzys gospodarczy | komunikacja w organizacji | dochody JST | eurosystem logistyczny |

Strategia kooperacji

W dzisiejszym świecie firmy coraz częściej chronią swoją pozycję poprzez kooperację i wspólne przedsięwzięcia z potencjalnymi konkurentami, czyli poprzez tzw. strategiczne alianse.

W połowie lat sześćdziesiątych trzema głównymi rynkami samochodowymi były: USA, Europa, Japonia. Na każdym z tych rynków działali niezależni główni producenci, zadowalając się eksportem na pozostałe rynki świata.

Dzisiejsza mapa producentów wygląda zupełnie inaczej. Jest ona usiana porozumieniami, wspólnymi przedsięwzięciami, strategicznymi aliansami amerykańsko- japońskimi (np. Ford- Mazda), europejskimi (np. Volkswagen-Seat-Porsche; Renault-Volvo).

Z wyborem rynków jest ściśle powiązany wybór asortymentu produktów/ usług, które organizacja oferuje, oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jakie potrzeby one zaspokajają np. producent wina musującego może się starać sprzedać butelkę wina jako napój alkoholowy, chwilę przeżycia smakowego, element tradycji, wreszcie okazję, którą warto uczcić. Przyziemny i prosty wyrób, jakim jest napój chłodzący typu pepsi, można przeformułować w styl życia nowej generacji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Koncepcja grona w zarządzaniu strategicznym - prezentacja
43 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategia kooperacji

Strategia kooperacji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 33 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii