Strategia kooperacji
W dzisiejszym świecie firmy coraz częściej chronią swoją pozycję poprzez kooperację i wspólne przedsięwzięcia z potencjalnymi konkurentami, czyli poprzez tzw. strategiczne alianse.
W połowie lat sześćdziesiątych trzema głównymi rynkami samochodowymi były: USA, Europa, Japonia. Na każdym z tych rynków działali niezależni główni producenci, zadowalając się eksportem na pozostałe rynki świata.
Dzisiejsza mapa producentów wygląda zupełnie inaczej. Jest ona usiana porozumieniami, wspólnymi przedsięwzięciami, strategicznymi aliansami amerykańsko- japońskimi (np. Ford- Mazda), europejskimi (np. Volkswagen-Seat-Porsche; Renault-Volvo).
Z wyborem rynków jest ściśle powiązany wybór asortymentu produktów/ usług, które organizacja oferuje, oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jakie potrzeby one zaspokajają np. producent wina musującego może się starać sprzedać butelkę wina jako napój alkoholowy, chwilę przeżycia smakowego, element tradycji, wreszcie okazję, którą warto uczcić. Przyziemny i prosty wyrób, jakim jest napój chłodzący typu pepsi, można przeformułować w styl życia nowej generacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (5 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (25 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (21 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategia kooperacji
Strategia kooperacji
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 33 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|