Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
Narodowe Fundusze Inwestycyjne | kwestionariusz | optymalna partia dostaw | analiza wrażliwości | proces dystrybucji | statystyka matematyczna | metody portfelowe | eurologistyka |

Strategia liderów rynkowych

Jest wiele branż, w których działa firma uznawana za lidera rynkowego. Ma ona największy udział na rynku danego produktu i przeważnie przewodzi innym firmom  w sprawie zmian cen, wprowadzania nowych produktów, zakresu dystrybucji i intensywności promocji.

Pozostałe firmy z danej branży muszą uznawać jego dominującą rolę, gdyż jest on punktem odniesienia dla konkurentów. Lider jest firmą, której można rzucić wyzwanie, którą można naśladować lub unikać. Wśród najbardziej znanych liderów rynkowych można wymienić General Motors (samochody), Kodak (art. fotograficzne), IBM (komputery).

Jednakże bycie liderem nie jest wcale takie proste, ponieważ trzeba ciągle uważać na konkurentów, którzy tylko czekają na drobny błąd, który można wykorzystać by zaatakować lidera. Konkurenci ciągle obserwują nasze słabości, które z chęcią by wykorzystali. Firma dominująca może sprawiać wrażenie staroświeckiej w porównaniu z nowymi żywszymi rywalami( spadek Playboy’a na drugie miejsce po ukazaniu się Penthausa).

Firmy dominujące chcą utrzymać swoją pozycję. Wymaga to działania na trzech frontach. Po pierwsze, musi znaleźć sposób na zwiększenie łącznego popytu rynkowego. Po drugie, firma musi chronić swój obecny udział w rynku. Po trzecie, firma może próbować zwiększać swój udział w rynku. Próbując zwiększyć rynek firma dominująca musi stale bronić swojej obecnej pozycji przed atakami rywali. 'lider jest niczym wielkie zwierze atakowane przez rój owadów. Największy i najbardziej złośliwy ciągle bzyczy wokół lidera'.

I tak Coca-Cola ma swoja Pepsi; Kodak- Fuji; a Generals Motors chroni się przed Fordem. Nawet jeśli akurat lider nie prowadzi ofensywy to i tak powinien pozbywać się swoich słabych stron, obserwować poczynania konkurencji, utrzymywać koszty na niskim poziomie, a jego ceny muszą być zgodne
z postrzegana przez klienta wartością marki.

Podsumowując, liderzy rynkowi, aby zachować swoje pozycje muszą nauczyć się sztuki poszerzania rynku, obrony swojego terytorium i zwiększania rentowności.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Analiza SWOT przedsiębiorstwa Reebok
12 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia liderów rynkowych

Strategia liderów rynkowych
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 145 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii