Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda delficka | próba | negocjacje | niewidzialna ręka rynku | uchwalanie budżetu gminy | polityka pieniężna | analiza branży | mapa obojętności |

Strategia marketingowa wg Kotlera


Philip Kotler przez pojęcie strategii marketingowej rozumie wybór celów, rodzajów zasad czy reguł, które w określonym czasie nadają kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa wyznaczając rozmiary, kombinacje i alokacje środków w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej.

Strategia marketingowa według Philipa Kotlera to plan działania, który pomaga firmie w osiągnięciu celów marketingowych. Strategia ta opiera się na analizie rynku i potrzeb klientów, aby dostosować ofertę firmy do ich potrzeb i oczekiwań.

Strategia marketingowa składa się z czterech elementów, znanych jako 4P: produkt, cena, miejsce (dystrybucja) oraz promocja.

Produkt - elementem strategii marketingowej jest zaprojektowanie produktu, który spełni potrzeby i oczekiwania klientów. Firmy muszą dostosować cechy produktu do potrzeb rynku, a także zaoferować dodatkowe wartości, takie jak jakość, markę, opakowanie, usługi posprzedażowe itp. Ważne jest również dostosowanie produktu do preferencji klientów, trendów rynkowych, a także zapewnienie jego różnicowania w stosunku do produktów konkurencji.

Cena - element strategii marketingowej związany z ustalaniem ceny produktu. Firmy muszą ustalić cenę, która umożliwi zarobek, a jednocześnie będzie konkurencyjna w stosunku do innych produktów na rynku. Ceny muszą być dostosowane do segmentu rynku, z uwzględnieniem zróżnicowania cenowego, poziomu jakości i konkurencyjności.

Miejsce (dystrybucja) - element strategii marketingowej związany z dostarczaniem produktów do klientów. Firmy muszą zdecydować, jakie kanały dystrybucji są najlepsze dla ich produktów, czyli jakie sklepy, dystrybutorzy, czy strony internetowe będą sprzedawać ich produkty. Ważne jest również wybieranie lokalizacji, gdzie produkty będą dostępne, a także zapewnienie odpowiedniej logistyki i obsługi klienta.

Promocja - element strategii marketingowej związany z promowaniem produktu i firmy na rynku. Firmy muszą dostosować swoje kampanie reklamowe, promocje i strategie sprzedaży do swoich klientów. Ważne jest także korzystanie z różnych narzędzi promocji, takich jak reklamy, kampanie reklamowe, wydarzenia promocyjne, programy lojalnościowe itp.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia marketingowa wg Kotlera

Strategia marketingowa wg Kotlera
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 212 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować