Strategia marki indywidualnej
Każdy z produktów wprowadzanych na rynek oznaczony zostaje przez producenta własną nazwą, nie wiążącą się z nazwą przedsiębiorstwa. Dzięki temu firma może zwiększyć swój udział na rynkach zbytu, gdyż jej produkty konkurują ze sobą oraz z wyrobami innych wytwórców.
Strategię tę można stosować, gdy wyroby firmy są zróżnicowane pod względem jakościowym, cenowym różnej jest przeznaczenie, sposób stosowania wyrobów.
Należy jednak zauważyć, że przy wyborze takiej strategii koszty promocji są bardzo wysokie, gdyż każda nowa marka wprowadzana na rynek musi być promowana osobno. Choć dzięki zastosowaniu takiej strategii można odnosić duże sukcesy, dla wielu firm jest ona jednak zbyt kosztowna – wymaga ogromnych nakładów.
Musi więc istnieć wysoki potencjał rynkowy, by nakłady promocyjne mogły się zwrócić. Producent może również dokonać wyboru strategii marki indywidualnej, jeżeli zakłada ryzyko niepowodzenia nowego produktu i asekurując się w ten sposób chce chronić dobre imię firmy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (37 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (82 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (2 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (58 stron A4)
10. (2 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1.2 stron)
4. (0.5 stron)
5. (1 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (2.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia marki indywidualnej
Strategia marki indywidualnej
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 214 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|