Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
test Jarque-Bera | perswazja | hierarchia potrzeb Maslova | dobra substytucyjne | prace magisterskie z zarządzania | strategia firmy | test t-studenta | ROA |

Strategia me too

Biznesowa strategia me too (także nazywana "imitacyjną" lub "kopiącą") polega na wprowadzeniu na rynek produktu lub usługi, która jest bardzo podobna lub niemal identyczna z produktem lub usługą, która już istnieje na rynku.

Strategia me too polega na tym, że przedsiębiorstwo podejmuje decyzję o wejściu na rynek, który już jest zdominowany przez jednego lub kilku głównych graczy i próbuje konkurować z nimi oferując bardzo podobny produkt lub usługę.

Celem strategii me too jest wykorzystanie popularności i sukcesu produktu lub usługi, która już istnieje na rynku, aby przyciągnąć klientów i wykorzystać ich zainteresowanie. Przedsiębiorstwa stosują tę strategię, gdy uważają, że mogą zaoferować produkt lub usługę o podobnej jakości, ale w niższej cenie lub w inny sposób, który przyciągnie klientów.

Jedną z zalet strategii me too jest to, że przedsiębiorstwo nie musi inwestować dużych sum w badania i rozwój produktu, ponieważ produkt już istnieje na rynku. Dodatkowo istniejący produkt lub usługa może już mieć dobre pozycjonowanie na rynku, co ułatwia jego wprowadzenie.

Jednakże strategia me too ma także swoje wady. Przede wszystki przedsiębiorstwo musi konkurować z już istniejącymi, ugruntowanymi graczami, którzy mają większe zasoby i markę. Dodatkowo, im więcej przedsiębiorstw wprowadza podobny produkt lub usługę na rynek, tym bardziej trudno jest się wyróżnić i zdobyć lojalnych klientów.

Podsumowując, biznesowa strategia me too polega na wprowadzeniu na rynek produktu lub usługi, która jest bardzo podobna lub niemal identyczna z produktem lub usługą, która już istnieje na rynku. Jest to strategia, która ma swoje zalety i wady, i przedsiębiorstwa powinny zastanowić się, czy jest to dla nich najlepsza strategia w kontekście swojej sytuacji rynkowej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia me too

Strategia me too
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 197 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii