Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda delficka | koszty logistyczne | wartość bieżąca netto | public relations | oligopol | polityka pieniężna | krańcowa stopa substytucji | wykłady ze statystykia |

Strategia najważniejszego elementu obsługi klienta

Strategię tą można potraktować samodzielnie jako główną strategię przedsiębiorstwa lub też jako odmianę strategii rdzenia umiejętności lub innej strategii mającej na celu zróżnicowanie obsługi.

Wyróżnia się następujące odmiany strategii najważniejszego elementu:
1. strategię najkrótszego czasu dostawy, bardzo częstych dostaw i czasu dostosowanego do wymagań klienta
2. strategię dostępności produktu z zapasu
3. strategię niezawodności dostaw, zwłaszcza terminowości
4. strategię elastyczności
5. strategie dokładności i kompletności
6. strategię pozostałych elementów obsługi, ważnych dla klienta
7. strategię dostaw części zamiennych

Przedsiębiorstwo zdolne do ostrej konkurencji najczęściej skupia swoja uwagę na takich czynnikach jak: czas dostawy i dostępność produktu z zapasu.
Strategie związane z czasem dostawy, nazywane też. logistyką dostawy "na czas" i logistyką szybkiego reagowania;  są one najskuteczniej realizowane na rynku masowej konsumpcji przez zintegrowane informatyczne łańcuchy dostaw.

Strategię wybranego, najważniejszego elementu obsługi, zwłaszcza gdy przedsiębiorstwo działa na rynku masowej konsumpcji, poprzedza odpowiedź na podstawowe trzy pytania:
- jak ważna jest obsługa klienta w porównaniu z pozostałymi elementami marketingu mix i logistyki mix
- jaki element obsługi najbardziej przyczynia się do satysfakcji klientów i wzrostu udziału w rynku
- jaki element obsługi klienci uważają za najważniejszy

Element priorytetowy, bądź też zestaw najważniejszych, zwłaszcza elementów standaryzowanych, wyznacza oferowany przez przedsiębiorstwo poziom obsługi. Poziom ten mierzony jest zwykle odsetkiem dostępności produktów z zapasu lub stopniem gotowości do świadczenia dostaw.

Poziom obsługi powinien być dostosowany do potrzeb klientów, dlatego też nie powinien być ani za niski ani za wysoki. Przesadna obsługa jest zbyt kosztownym "prezentem" dla klienta, natomiast niedostateczna – straconą szansą rynkową.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Dystrybucja towarów w przykładowym przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Strategia najważniejszego elementu obsługi klienta

Strategia najważniejszego elementu obsługi klienta
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii