Strategia naśladownictwa
Strategia naśladownictwa (z ang. imitation strategy) to podejście polegające na naśladowaniu działań i strategii konkurujących firm w celu osiągnięcia sukcesu na rynku.
Strategia ta opiera się na analizie działań konkurencji i naśladowaniu ich najlepszych praktyk, aby osiągnąć podobne wyniki.
Celem strategii naśladownictwa jest zminimalizowanie ryzyka związanego z wprowadzeniem nowego produktu lub usługi na rynek poprzez naśladowanie działań już istniejących firm. Strategia ta pozwala przedsiębiorcom na szybsze wejście na rynek i osiągnięcie sukcesu, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem, że naśladowana firma może zareagować na nową konkurencję i wprowadzić na rynek jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązania.
Przykłady strategii naśladownictwa to m.in. kopiowanie produktów i usług konkurentów, naśladowanie ich działań marketingowych i reklamowych czy też zatrudnienie ludzi z konkurencyjnych firm w celu pozyskania wiedzy i doświadczenia.
Strategia naśladownictwa może być skutecznym narzędziem dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym budżetem na innowacyjne rozwiązania i chcą wejść na rynek szybko i skutecznie. Aby uniknąć naruszenia praw autorskich firmy powinny działać zgodnie z prawem i unikać bezpośredniego kopiowania produktów i usług konkurentów.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (25 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.1 stron)
2. (0.1 stron)
3. (1.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia naśladownictwa
Strategia naśladownictwa
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 195 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|