Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
psychologia w marketingu | wskaźniki operacyjne | marka firmy | metoda XYZ | ocenianie pracowników | dochody i wydatki JST | rozliczenia bezpotówkowe | spedycja |

Strategia naśladownictwa

Strategia naśladownictwa (z ang. imitation strategy) to podejście polegające na naśladowaniu działań i strategii konkurujących firm w celu osiągnięcia sukcesu na rynku.

Strategia ta opiera się na analizie działań konkurencji i naśladowaniu ich najlepszych praktyk, aby osiągnąć podobne wyniki.

Celem strategii naśladownictwa jest zminimalizowanie ryzyka związanego z wprowadzeniem nowego produktu lub usługi na rynek poprzez naśladowanie działań już istniejących firm. Strategia ta pozwala przedsiębiorcom na szybsze wejście na rynek i osiągnięcie sukcesu, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem, że naśladowana firma może zareagować na nową konkurencję i wprowadzić na rynek jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązania.

Przykłady strategii naśladownictwa to m.in. kopiowanie produktów i usług konkurentów, naśladowanie ich działań marketingowych i reklamowych czy też zatrudnienie ludzi z konkurencyjnych firm w celu pozyskania wiedzy i doświadczenia.

Strategia naśladownictwa może być skutecznym narzędziem dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym budżetem na innowacyjne rozwiązania i chcą wejść na rynek szybko i skutecznie. Aby uniknąć naruszenia praw autorskich firmy powinny działać zgodnie z prawem i unikać bezpośredniego kopiowania produktów i usług konkurentów.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia naśladownictwa

Strategia naśladownictwa
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 195 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii