Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
model AIDA | 7W | MIRR | ryzyko w zarządzaniu | hierarchia potrzeb Maslova | strategie produktowe | karty kredytowe | cykl życia marki |

Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie

(ang. differentiation focus) - Firma zajmuje miejsce 'na uboczu', sferze 'poza konkurencją'. Realizując strategię można skupić się na przykład na obsłudze ekskluzywnych segmentów rynku.

Przykładowo strategie wyróżnione przez M. E. Portera możemy odnaleźć w zachowaniu koncernów samochodowych. Na rynku północnoamerykańskim przywództwo kosztowe realizowane jest w szczególności przez rynki japońskie znane ze stosunkowo niskich cen swoich produktów. Strategie zróżnicowania realizują takie firmy, jak: BMW, Rolls-Royce, oferując samochody bardzo wysokiej jakości, luksusowe i drogie. Działania strategiczne dotyczą produktu, dystrybucji i serwisu, czyli usług związanych z użytkowaniem samochodu. Strategia zróżnicowanej koncentrycznie niszy rynkowej realizowana jest przez General Motors Canada. Firma ta wyspecjalizowała się w produkcji niewielkiej półciężarówki przeznaczonej dla farmerów, praktycznie na rynku kanadyjskim nie ma konkurencji w tym obszarze, która mogłaby zagrozić firmy GM.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Cechy społeczeństwa rynkowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Czym jest marketing? (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Wskaźniki płynnności i inne wskaźniki analizy finansowej
2 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Test z marketingu
8 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie

Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 176 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii