Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie
(ang. differentiation focus) - Firma zajmuje miejsce 'na uboczu', sferze 'poza konkurencją'. Realizując strategię można skupić się na przykład na obsłudze ekskluzywnych segmentów rynku.
Przykładowo strategie wyróżnione przez M. E. Portera możemy odnaleźć w zachowaniu koncernów samochodowych. Na rynku północnoamerykańskim przywództwo kosztowe realizowane jest w szczególności przez rynki japońskie znane ze stosunkowo niskich cen swoich produktów. Strategie zróżnicowania realizują takie firmy, jak: BMW, Rolls-Royce, oferując samochody bardzo wysokiej jakości, luksusowe i drogie. Działania strategiczne dotyczą produktu, dystrybucji i serwisu, czyli usług związanych z użytkowaniem samochodu. Strategia zróżnicowanej koncentrycznie niszy rynkowej realizowana jest przez General Motors Canada. Firma ta wyspecjalizowała się w produkcji niewielkiej półciężarówki przeznaczonej dla farmerów, praktycznie na rynku kanadyjskim nie ma konkurencji w tym obszarze, która mogłaby zagrozić firmy GM.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (2 stron A4)
2. (29 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (22 stron A4)
5. (16 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (13 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (5 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (2.3 stron)
7. (1.2 stron)
8. (0.3 stron)
9. (1.7 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie
Strategia niszy rynkowej zróżnicowanej koncentrycznie
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 176 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|