Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza XYZ | paradoks Giffena | strategia dystrybucji | strategia Portera | motywacja pracowników | restrukturyzacja przedsiębiorstw | kapitał w przedsiębiorstwie | matematyka ekonomiczna |

Strategia produktu

Oferując na rynku różne produkty przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania wielu decyzji i działań z tym związanych. Zestaw tych decyzji i działań nosi nazwę strategii produktu.

Strategia produktu to długotrwała koncepcja działań dotyczących produktu.

Strategia produktu jest elementem strategii marketingowej. Jest więc ściśle powiązana ze strategiami dotyczącymi innych narzędzi marketingowych, a także strategiami związanymi z wyborem rynku docelowego.

To właśnie wybór rynku docelowego oraz przyjęte założenia o sposobach działania na rynku są początkiem procesu budowania strategii produktu. Zaczyna się ona jeszcze przed zaistnieniem produktu, na etapie jego projektowania, trwa przez cały czas jego funkcjonowania na rynku, a kończy się dopiero z chwilą zniknięcia produktu z rynku.

Elementy strategii produktu obejmują:
- tworzenie produktu właściwego, obejmującego zestaw cech charakteryzujących produkt i jego użyteczność dla nabywcy
- tworzenie wyposażenia produktu, czyli marki, opakowania, oznakowania, cech jakościowych, systemu gwarancji i usług posprzedażowych
- kształtowanie struktury asortymentowej produktu, czyli określenie szerokości i głębokości asortymentu
- działania w różnych okresach trwania produktu na rynku (tzw. cykl życia produktu)
- wprowadzanie nowego produktu na rynek
- zarządzanie produktem w zależności od jego pozycji na rynku

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat ( bibliografia)
11 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia produktu

Strategia produktu
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 80 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii