Strategia produktu
Oferując na rynku różne produkty przedsiębiorstwa zmuszone są do podejmowania wielu decyzji i działań z tym związanych. Zestaw tych decyzji i działań nosi nazwę strategii produktu.
Strategia produktu to długotrwała koncepcja działań dotyczących produktu.
Strategia produktu jest elementem strategii marketingowej. Jest więc ściśle powiązana ze strategiami dotyczącymi innych narzędzi marketingowych, a także strategiami związanymi z wyborem rynku docelowego.
To właśnie wybór rynku docelowego oraz przyjęte założenia o sposobach działania na rynku są początkiem procesu budowania strategii produktu. Zaczyna się ona jeszcze przed zaistnieniem produktu, na etapie jego projektowania, trwa przez cały czas jego funkcjonowania na rynku, a kończy się dopiero z chwilą zniknięcia produktu z rynku.
Elementy strategii produktu obejmują:
- tworzenie produktu właściwego, obejmującego zestaw cech charakteryzujących produkt i jego użyteczność dla nabywcy
- tworzenie wyposażenia produktu, czyli marki, opakowania, oznakowania, cech jakościowych, systemu gwarancji i usług posprzedażowych
- kształtowanie struktury asortymentowej produktu, czyli określenie szerokości i głębokości asortymentu
- działania w różnych okresach trwania produktu na rynku (tzw. cykl życia produktu)
- wprowadzanie nowego produktu na rynek
- zarządzanie produktem w zależności od jego pozycji na rynku
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (2 stron A4)
5. (29 stron A4)
6. (18 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (46 stron A4)
9. (36 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia produktu
Strategia produktu
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 80 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|