Strategia PULL
Strategia ta polega na tym, że przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe starają się 'ciągnąć' produkty przez kanały marketingowe. Polega to na tym, że przedsiębiorstwa promują swoje towary i promocję tę kierują bezpośrednio do finalnych nabywców, klientów, konsumentów. Konsumenci finalni pod wpływem promocji zgłaszają się do przedsiębiorstw handlu detalicznego i pragną nabyć reklamowany towar.
W związku z tym detaliści i właściciele placówek gastronomicznych natychmiast zamawiają promowane towary u hurtowników. Hurtownicy pod wpływem żądań detalistów, natychmiast zamawiają towary u producentów lub importerów, po to by zaopatrzyć handel detaliczny w promowane produkty.
W praktyce codziennej hurtownicy i detaliści pod wpływem doświadczenia i wiedzy handlowej, w trakcie trwania kampanii reklamowej już zaopatrują się w reklamowane produkty, nie czekając aż przyjdą klienci i zażądają tego produktu. Handlowcy starają się bowiem posiadać promowany towar, by nie zrażać swoich klientów brakami towarowymi. Strategię dystrybucji PULL stosuje się przede wszystkim do produktów powszechnego, codziennego użytku, a więc do produktów wygodnego zakupu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (22 stron A4)
5. (5 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.5 stron)
8. (1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia PULL
Strategia PULL
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 178 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|