Strategia rozszerzania marki
Konsumenci w wielu przypadkach nie są w stanie ocenić jakości produktu od razu przy jego zakupie. Są wtedy skłonni wnioskować o jakości produktu na podstawie wskazówek, takich jak marka czy kraj pochodzenia. Strategia rozszerzania marki polega na wykorzystaniu istniejącej marki do oznaczania nowych produktów.
Podstawą skuteczności tej strategii jest popularność marki i jej dobra renoma w oczach konsumentów. Efekt kraju pochodzenia to wpływ posiadanych informacji o określonym kraju, jego stereotypu lub nastawienia do niego, na ocenę produktu, który jest z tym krajem utożsamiany.
Strategia rozszerzania marki występuje wówczas, gdy:
- marka indywidualna rozszerzona zostaje na nowe produkty i przekształca się w markę rodzinną; z marek indywidualnych tworzy się markę rodzinną przez rozszerzenie jej na nowe produkty
- do istniejącej na rynku rodziny produktów oznaczonej marka dodaje się nowe wyroby
- do marki indywidualnej lub rodzinnej dodane zostają produkty niespokrewnione
Zaletą strategii rozszerzania marki są niskie nakłady finansowe na rozwój produktu i wprowadzenie go na rynek, z czym wiąże się także niewielkie ryzyko powiązane z tymi działaniami, gdyż istnieje możliwość wykorzystania istniejącego już w firmie know-how.
Ze strategią rozszerzania marki mamy do czynienia na ogół wówczas, gdy dzięki rozwojowi produktu oferta producenta zostaje poszerzona. Decydując się w takiej sytuacji na tę strategię producent osiąga korzyści, gdyż znajomość marki wśród konsumentów pozwala zaoszczędzić na promocji nowego produktu. Może się jednak zdarzyć, że konsument zareaguje negatywnie i nie zaakceptuje nowego produktu oznaczonego znaną mu marką, gdyż przyzwyczaił się do związku marki z produktem oferowanym dotychczas.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (36 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (37 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (82 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (58 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.2 stron)
2. (1.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia rozszerzania marki
Strategia rozszerzania marki
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 200 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|