Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
menedżer | funkcja trendu | eurodystrybucja | budżet gminy | przykładowy model ekonometryczny | definicje z psychologii | rodzaje spółek | system walutowy |

Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi


Wśród wielu ważnych decyzji, które należy podjąć przy budowie strategii, dwie są szczególnie ważne: decyzje o cenie i o jakości produktów / usług w porównaniu z konkurencją rynkową. Zestawiając nasze wybory odnośnie do wielkości ceny i poziomu jakości, otrzymamy macierz czterech podstawowych ruchów strategicznych.

Pierwsza strategia to oferowanie po niskiej cenie wyrobu przeciętnej lub niskiej jakości, czyli tworzenie czegoś, co klient może postrzegać jako okazje rynkowe. Najczęściej prowadzi to do dużej sprzedaży, niskiej rentowności firmy i jej lichego wizerunku na rynku. Mała rentowność wynika z tego, że niska jakość najczęściej nie oznacza wcale szczególnie niskich kosztów, tylko koszty przeciętne, co przy niskich cenach prowadzi do niewielkiej rentowności. Duża sprzedaż wynika z tego, że nieskończona jest liczba klientów, którzy wolą zaoszczędzić i decydują się na kupno wyrobów niskiej lub przeciętnej jakości.

Druga strategia to oferowanie wyrobu bardzo dobrej jakości po niskiej cenie, czyli penetracja rynku. Jest to strategia zdobywania pozycji i udziału w rynku. Byłaby to strategia optymalna, gdyby nie jedno "ale" - problem kosztów. Długookresowo ma ona sens tylko wtedy, gdy firma ma niskie koszty, tanie źródła finansowania swojej ekspansji rynkowej oraz sprawny marketing. W przeciwnym razie nie ma szans na utrzymanie takiej pozycji.

Trzecią strategią jest oferta luksusu lub wysokiej wartości. Polega ona na przyciąganiu odbiorców wyrobami bardzo dobrej jakości i o wysokich cenach. Strategia ta zapewnia bardzo duże zyski i wyrabia doskonałą renomę wśród klientów, ale oznacza świadome ograniczenie udziału w rynku. Najbardziej tradycyjnym przykładem tej strategii na rynku samochodowym pozostanie Rolls-Royce, który od początku tego wieku jest luksusową i prestiżową limuzyną. Dzięki konsekwentnemu trzymaniu się tej strategii przez dziesiątki lat nie ma właściwie w swojej klasie konkurencji.

Wreszcie czwarta strategia polega na swoistym zdzierstwie - oferowanie po wysokiej cenie wyrobu lichego. Znamienna jest zresztą nazwa tej strategii: uderz i znikaj. Oznacza to szybkie przenoszenie się z produktem po segmentach rynku lub regionach rynkowych, tak aby eksploatować coraz to nowe grupy nabywców. Strategia ta w krótkim okresie czasu maksymalizuje sprzedaż i zyski. Z punktu widzenia tej strategii najlepszy jest klient jednorazowy, który nie ma możliwości sprawdzenia wyrobu przed zakupem.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Konkurencja rynkowa - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Cechy społeczeństwa rynkowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Analiza rynku opon
10 stron(-y)
Analiza marketingowa producenta kostki brukowej (⭐bibliografia)
37 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategia skimmingu (0.3 stron)
2. Strategia marketingowa wg Kotlera (1.2 stron)
3. Strategia me too (1 stron)
4. Marketingowa strategia pull i push (0.7 stron)
5. Marka indywidualna (0.2 stron)
6. Downsizing jako strategia marketingu (0.4 stron)
7. Strategie marketingowe (0.8 stron)
8. Rodzaje strategii marketingowych (0.8 stron)
9. Formuła 4K (0.7 stron)
10. Fait accompli (0.9 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi

Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 22 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować