Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi
Wśród wielu ważnych decyzji, które należy podjąć przy budowie strategii, dwie są szczególnie ważne: decyzje o cenie i o jakości produktów / usług w porównaniu z konkurencją rynkową. Zestawiając nasze wybory odnośnie do wielkości ceny i poziomu jakości, otrzymamy macierz czterech podstawowych ruchów strategicznych.
Zobacz: Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (Strony A4: 17) 📚 📝
Pierwsza strategia to oferowanie po niskiej cenie wyrobu przeciętnej lub niskiej jakości, czyli tworzenie czegoś, co klient może postrzegać jako okazje rynkowe. Najczęściej prowadzi to do dużej sprzedaży, niskiej rentowności firmy i jej lichego wizerunku na rynku. Mała rentowność wynika z tego, że niska jakość najczęściej nie oznacza wcale szczególnie niskich kosztów, tylko koszty przeciętne, co przy niskich cenach prowadzi do niewielkiej rentowności. Duża sprzedaż wynika z tego, że nieskończona jest liczba klientów, którzy wolą zaoszczędzić i decydują się na kupno wyrobów niskiej lub przeciętnej jakości.
Zobacz: Konkurencja rynkowa - referat (Strony A4: 12) 📚
Druga strategia to oferowanie wyrobu bardzo dobrej jakości po niskiej cenie, czyli penetracja rynku. Jest to strategia zdobywania pozycji i udziału w rynku. Byłaby to strategia optymalna, gdyby nie jedno "ale" - problem kosztów. Długookresowo ma ona sens tylko wtedy, gdy firma ma niskie koszty, tanie źródła finansowania swojej ekspansji rynkowej oraz sprawny marketing. W przeciwnym razie nie ma szans na utrzymanie takiej pozycji.
↪ Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta. ↩
Trzecią strategią jest oferta luksusu lub wysokiej wartości. Polega ona na przyciąganiu odbiorców wyrobami bardzo dobrej jakości i o wysokich cenach. Strategia ta zapewnia bardzo duże zyski i wyrabia doskonałą renomę wśród klientów, ale oznacza świadome ograniczenie udziału w rynku. Najbardziej tradycyjnym przykładem tej strategii na rynku samochodowym pozostanie Rolls-Royce, który od początku tego wieku jest luksusową i prestiżową limuzyną. Dzięki konsekwentnemu trzymaniu się tej strategii przez dziesiątki lat nie ma właściwie w swojej klasie konkurencji.
Zobacz: Cechy społeczeństwa rynkowego (Strony A4: 10) 📚 📝
Wreszcie czwarta strategia polega na swoistym zdzierstwie - oferowanie po wysokiej cenie wyrobu lichego. Znamienna jest zresztą nazwa tej strategii: uderz i znikaj. Oznacza to szybkie przenoszenie się z produktem po segmentach rynku lub regionach rynkowych, tak aby eksploatować coraz to nowe grupy nabywców. Strategia ta w krótkim okresie czasu maksymalizuje sprzedaż i zyski. Z punktu widzenia tej strategii najlepszy jest klient jednorazowy, który nie ma możliwości sprawdzenia wyrobu przed zakupem.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (Strony A4: 30) 📚 Zobacz: Analiza rynku opon (Strony A4: 10)
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
17 stron(-y) |
| ✅ Konkurencja rynkowa - referat (✓ bibliografia) |
12 stron(-y) |
| ✅ Cechy społeczeństwa rynkowego (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
10 stron(-y) |
| ✅ Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (✓ bibliografia) |
30 stron(-y) |
| ✅ Analiza rynku opon |
10 stron(-y) |
| ✅ Wartość nieruchomości i jej rodzaje - referat (✓ bibliografia) |
13 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi
Strategia rynkowa - dostosowanie ceny i jakości produktu lub usługi
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 48 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|