Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka globalna | teorie potrzeb | zarządzanie marketingowe | bank centralny | bilans | dystrybucja | finanse międzynarodowe | strategia promocji |

Strategia trade-offs czyli strategia bycia o krok przed konkurentem


Krzywe przyrostu i sprzedaży i kosztów uzyskania określonego poziomu obsługi dowodzą następujących teorii:
1) warunkiem zajęcia przez przedsiębiorstwo dobrej pozycji na rynku konkurencyjnym i osiągnięcia dużych zysków ze sprzedaży jest oferowanie obsługi na znacznie wyższym poziomie niż konkurencja
2) osiąganie coraz to wyższego poziomu obsługi wiąże się ze wzrostem kosztów, które rekompensuje znaczny przyrost sprzedaży
3) poziom obsługi przyczyniający się do maksymalizacji zysku, wiąże się z zastosowaniem bardziej ofensywnej i ryzykownej strategii obsługi (strategii niskich kosztów i wysokich standardów obsługi), opartej na wysokich umiejętnościach logistycznych i analizie osiągnięć konkurentów

Podwyższanie poziomu obsługi w przedsiębiorstwach, których głównym celem jest maksymalizacja sprzedaży, ma uzasadnienie ekonomiczne, ale tylko do momentu odpowiadającemu punktowi przecięcia się krzywej sprzedaży z krzywą kosztów uzyskania danego poziomu obsługi.

W tym miejscu znajduje się górny próg obsługi klienta (dolny próg wyznaczany jest przez obsługi oferowane przez głównych konkurentów). Dalsze podwyższanie obsługi, bez szczególnej zmiany koncepcji logistycznej i strategii obsługi będzie wiązało się z ponoszeniem niewspółmiernie dużych kosztów w stosunku do przyrostu sprzedaży.

Strategia "o krok przed konkurentem" w niektórych przedsiębiorstwach może być potraktowana jako jedna z odmian strategii najważniejszego elementu obsługi.
Stanowi ona odmianę strategii trade-offs, czyli sztuki umiejętnego wykorzystania relacji między kosztami, a przychodami z obsługi.

Strategia "o krok przed konkurentem" nie jest strategia wysoce ekspansywną i konfrontacyjną. Nie posiada tak zdecydowanej siły konkurencyjnej jak strategia rdzenia umiejętności. Biorąc pod uwagę koncepcję progów obsługi, strategię "o krok przed konkurentem" można nazwać strategią ostrożnego poruszania się w polu malejących przychodów.

Stosuje się ją zwykle w sytuacji, gdy istnieje rozbieżność między wymaganiami klientów a ofertą konkurentów w zakresie obsługi. Rozbieżność może dotyczyć jednego lub więcej elementów obsługi, preferowanych na rynku.

W sytuacji, gdy firma ma okazję zdobycia przewagi nad konkurencją, a względy finansowe dyktują zachowanie ostrożności, niezbędne staje się przeprowadzenie analizy trade-offs miedzy korzyściami danego poziomu obsługi, a jej kosztami z uwzględnieniem:
a) pozycji przedsiębiorstwa i jej oferty obsługi w relacji do wymagań klientów i oferty konkurentów
b) kosztów i korzyści związanych z osiąganiem poszczególnych celów obsługi (niskie koszty, wyższy poziom)

Po wnikliwym przeanalizowaniu pozycji przedsiębiorstwa na rynku i jego oferty w porównaniu do potrzeb klientów i oferty konkurentów postępowanie powinno być takie, że nawet jeśli okaże się, że standardy obsługi klientów są dużo niższe niż potrzeby deklarowane przez klientów, poziomu obsługi nie podnosi się od razu do poziomu wymaganego przez rynek. Nadmierne podwyższenie poziomu obsługi może okazać się zbyteczne i zbyt kosztowne dla przedsiębiorstwa.

Znacznie korzystniejsze okazuje się stałe balansowanie między wymaganiami klientów, a standardami obsługi oferowanymi przez konkurentów . Będzie to pomagało w dotrzymaniu kroku konkurentom, a nawet wysuwanie się o krok do przodu.

Następnym krokiem jest oszacowanie korzyści wynikających z podwyższenia poziomu obsługi, które zauważalne są w postaci zwiększonych przychodów ze sprzedaży, wzrostu zyskowności i lepszej pozycji na rynku. Jednocześnie należy sprawdzić jakie będą kształtowały się koszty przy zwiększonych zapasach, wyższych kosztach transportu, komunikowaniu się z klientem itp.

Analiza trade-offs powinna być przeprowadzona zwłaszcza, gdy rynek jest zróżnicowany, a określone jego segmenty wymagają odrębnych strategii obsługi. Powinno dojść wówczas do zastosowania strategii obsługi zróżnicowanej dla każdego segmentu wraz z alternatywami pakietów rozwiązań w obsłudze.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Dźwignia finansowa - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
GATT - referat (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
CEFTA - referat (⭐przypisy)
34 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Strategia trade-offs czyli strategia bycia o krok przed konkurentem

Strategia trade-offs czyli strategia bycia o krok przed konkurentem
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować