Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie przez jakość | komunikacja społeczna | rachunkowość zarządcza | marka firmy | psychologia zarządzania | metody scenariuszowe | model Portera | wykłady ze statystyki |

Strategia uderz i znikaj

Strategia 'uderz i znikaj' stosowana jest przez firmy, które nie stawiają przed sobą długo-horyzontalnych celów. Wykorzystują one lukę rynkową, szybko wypuszczając produkt mizernej jakości po bardzo niskiej cenie.

Ponieważ nabywcy nie znają dokładnie firmy, często ulegają pokusie, licząc na to, że produkt jest wysokiej jakości. Zachowanie firm stosujących tę strategię przypomina motyla łatwo przemieszczającego się z kwiatka na kwiatek. Sedno tej filozofii sprowadza się do szybkiego przenoszenia się z wyborem po wąskich obszarach rynku, jak również docieranie z nim do nowych rynków w sensie geograficznym.

W Polsce strategię tę stosują niektóre firmy wysyłkowe, które oferują swoim ewentualnym klientom drogie nagrody (np. samochody) za zakupienie określonej ilości towarów. Po pewnym czasie okazuje się, że ślad po firmie ginie. Generalnie celem tej strategii jest szybka maksymalizacja zysku, niekoniecznie w sposób etyczny.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Studium przypadku IBM
5 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia uderz i znikaj

Strategia uderz i znikaj
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 237 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii