Strategia uderz i znikaj
Strategia 'uderz i znikaj' stosowana jest przez firmy, które nie stawiają przed sobą długo-horyzontalnych celów. Wykorzystują one lukę rynkową, szybko wypuszczając produkt mizernej jakości po bardzo niskiej cenie.
Ponieważ nabywcy nie znają dokładnie firmy, często ulegają pokusie, licząc na to, że produkt jest wysokiej jakości. Zachowanie firm stosujących tę strategię przypomina motyla łatwo przemieszczającego się z kwiatka na kwiatek. Sedno tej filozofii sprowadza się do szybkiego przenoszenia się z wyborem po wąskich obszarach rynku, jak również docieranie z nim do nowych rynków w sensie geograficznym.
W Polsce strategię tę stosują niektóre firmy wysyłkowe, które oferują swoim ewentualnym klientom drogie nagrody (np. samochody) za zakupienie określonej ilości towarów. Po pewnym czasie okazuje się, że ślad po firmie ginie. Generalnie celem tej strategii jest szybka maksymalizacja zysku, niekoniecznie w sposób etyczny.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (5 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (1 stron)
3. (1.4 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia uderz i znikaj
Strategia uderz i znikaj
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 237 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|