Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
corporate identity | system finansowy państwa | kredyt hipoteczny | globalizacja przedsiębiorstw | podstawy psychologii | kapitał w przedsiębiorstwie | łączenie przedsiębiorstw | analiza grup strategicznych |

Strategia w public relations

Aby działania zespołu public relation były skuteczne, trzeba rozważyć i opracować strategię. Musi ona mieścić się w ogólnej strategii firmy, a także łączyć się z jej strategią marketingową. Dlatego pomocne będzie włączenie osób odpowiedzialnych za obie te strategie do pracy nad strategią PR. Mogą one wyjaśnić szersze zamierzenia firmy, a jednocześnie dowiedzą się, w jaki sposób public relation pomoże wesprzeć jej cele.

Długoterminowe, strategiczne planowanie public relation daje znacznie lepsze rezultaty niż dużo nieskoordynowanych działań. Aby kampania PR była skuteczna, należy jasno sprecyzować cel, zaplanować działania, śledzić postępy i oceniać efekty.

Pierwszym etapem w tworzeniu strategii jest analiza wyjściowa. Musimy określić aktualną pozycję przedsiębiorstwa. A żeby określić sytuację firmy należy wykorzystać dostępne materiały:

- kartotekę informacji i danych o firmie,
- sporządzanie statystyk o firmie, zatrudnieniu, produkcji,
- diagramy organizacyjne, regulaminy wewnętrzne,
- publikacje firmy, komunikaty do prasy, raporty,
- fotografie, np. dyrekcji oraz nowej aparatury i produktów,
- wycinki z prasy, nagrania z telewizji, radia, wideoklipy,
- literatura związkowa, branżowa,
- listy do kierownictwa,
- dane o konkurencji, raporty, mowy, wycinki prasowe,
- dane z badań opinii publicznej, zwłaszcza te które odnoszą się do firmy, branży, gałęzi
- przygotowywane ustawodawstwo
- dział źródłowy, encyklopedie, słowniki, leksykony.

Nie możemy zapomnieć o zebraniu opinii własnych pracowników i środowiska społecznego, w którym działamy za pomocą np. tzw. profilu semantycznego.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej ( przypisy)
26 stron(-y)
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Praca menedżera w public relations ( bibliografia)
13 stron(-y)
Promocja - referat ( bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing mix - praca zaliczeniowa ( bibliografia przypisy)
20 stron(-y)
Sponsoring - referat ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)
Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
66 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategia w public relations

Strategia w public relations
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 180 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii