Strategie gospodarstwa agroturystycznego w zakresie cen
W przypadku usług agroturystycznych cena jest obok stworzenia atrakcyjnej oferty usługowej, najważniejszym instrumentem oddziaływania na rynek. Sposób kalkulacji ceny na usługi, został omówiony w części poświęconej ewidencji i rachunkowości.
Z marketingowego punktu widzenia, ustalając cenę należy uwzględnić oprócz kosztów również wielkość popytu i strategie cenowe stosowane przez konkurentów. Atrakcyjna cena ma przyciągać grupę odbiorców wrażliwych na cenę oraz wszystkich tych, dla których pobyt na łonie natury po konkurencyjnej cenie nie oznacza niskiej jakości usług lecz dodatkową ich wartość.
Niezwykle ważnym czynnikiem konkurencyjności cenowej mogą okazać się w przypadku agroturystyki wszelkie rabaty uzależnione od np. korzystania z dodatkowych atrakcji, długości pobytu, liczby wypoczywających osób, częstotliwości pobytu, sezonowości itp. Warto również negocjować z klientem termin płatności oraz ewentualność zapłaty w ratach.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (25 stron A4)
6. (7 stron A4)
7. (25 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (36 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (2.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (1.9 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Przedsiębiorczość » Strategie gospodarstwa agroturystycznego w zakresie cen
Strategie gospodarstwa agroturystycznego w zakresie cen
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 143 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|