Strategie marki wg Philipa Kotlera
Nieco inaczej strategie te ujmuje Philip Kotler. Również według niego firma decydująca o wyborze strategii marki może wybrać jedną z czterech możliwości: może zdecydować się na rozwijanie istniejących już linii produktów, poprzez poszerzenie oferty o nowe rozmiary, smaki, może wprowadzić oznakowanie dotychczasową marką dla nowych rodzin produktów, może też nadać nowe marki kategoriom produktów, które już znajdują się w ofercie lub nowym produktom nadać nowe marki.
Decydując się na jedną ze strategii producent musi rozważyć, która z możliwości będzie w jego sytuacji najkorzystniejsza dla firmy i produktu – musi dokładnie przeanalizować pozycję własnej marki oraz w jakich relacjach do dotychczasowej oferty znajduje się produkt, który zamierza dopiero wprowadzić na rynek. Musi umieć w pewnych stopniu przewidzieć, jaką reakcję konsumenta wywołałaby decyzja o wyborze poszczególnych strategii. Kotler podaje jako przykład, że według Gorman’s New Product News, z grupy ponad 6000 nowych produktów, które wprowadzone zostały na rynek spożywczy w okresie styczeń – maj 1991 roku, w przypadku 89 % produktów wytwórcy zdecydowali się na zastosowanie strategii rozszerzenia linii, 6% produktów wprowadzono na rynek rozciągając na nie istniejącą markę, zaledwie 5% istniejących oraz nowych produktów opatrzonych zostało nowymi markami.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (82 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (37 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (36 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.7 stron)
5. (1.3 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie marki wg Philipa Kotlera
Strategie marki wg Philipa Kotlera
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 130 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|