Strategie nabywania przedsiębiorstw
To:
1. Strategia portfela - polega na tym, że kupujemy przedsiębiorstwo aby zróżnicować portfel własności w celu zapewnienia właściwej relacji między oczekiwanym dochodem i ryzykiem.
2. Strategia restrukturyzacji - nabywamy firmę, która przeżywa trudności finansowe po to aby poddać ją uzdrowieniu. Po restrukturyzacji sprzedajemy ją. Stosowana, gdy dysponujemy atutami, których nie ma nabywane przedsiębiorstwo.
3. Strategia know-how - polega na zakupie firmy w celu przejęcia technologii, którą dana firma dysponuje. Celem nabycia firmy jest poprawa naszej konkurencyjności.
4. Strategia podejmowania wspólnych przedsięwzięć - ma zapewnić efekty synergiczne tzn. efekty mnożnikowe, które są czynnikiem wspólnego podejmowania przedsięwzięć, np. obniżanie kosztu zarządu, spadek kosztu zatrudnienia, itp. Wartość połączonego podmiotu jest większa niż suma wartości przedsiębiorstw, które występowały osobno.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (22 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (12 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (24 stron A4)
9. (25 stron A4)
10. (23 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1.5 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (1 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.8 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Inwestycje » Strategie nabywania przedsiębiorstw
Strategie nabywania przedsiębiorstw
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 200 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|