Strategie naśladowców rynkowych
Naśladowcy są firmami które godzą się na swoją pozycje na rynku i nie chcą rozbudzać niepotrzebnych wstrząsów w branży. Firmy te wolą naśladować niż wyzywać na pojedynek lidera.
Naśladowca zanim zaatakuje musi się dobrze zastanowić czy jest w stanie zaproponować zdecydowaną innowację lub dokonać przełomu w dziedzinie dystrybucji bo jeżeli nie to lider szybko może dorównać naśladowcy i rozproszyć jego atak.
Większość firm nie decyduje się na wzajemne wykradanie sobie klientów. Zazwyczaj przedstawiają klientom podobną ofertę, kopiując przy tym lidera rynkowego. Udziały rynkowe są tu bardzo stabilne.
Naśladowca musi wiedzieć jak utrzymać swoich stałych klientów i przy okazji zdobywać nowych. Dlatego musi on utrzymać koszty produkcji na niskim poziomie jednocześnie zwiększając jakość towaru i usługi. Musi także wchodzić na nowo otwierające się rynki. Naśladowca musi znaleźć sposób rozwoju dla swojej firmy, sposób ten nie może jednak wywoływać konkurencyjnego odwetu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (25 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (36 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (12 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (21 stron A4)
9. (77 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.8 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.5 stron)
7. (4.2 stron)
8. (1 stron)
9. (1.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie naśladowców rynkowych
Strategie naśladowców rynkowych
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 178 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|