Strategie Portera
Trzy podstawowe typy strategii wg Portera to:
1. Przywództwo w zakresie kosztów – zmierza do osiągnięcia najniższych kosztów produkcji i dystrybucji, aby móc ustalić niższe ceny niż konkurenci i zdobyć duży udział w rynku.
2. Zróżnicowanie ( dyferencja) – dąży do osiągnięcia przewagi w wybranych dziedzinach ważnych dla klientów(np. jakości obsługi, technologie, zakres obsługi). Rozwijane są te silne strony, które dają relatywną przewagę w jednej z dziedzin.
3. Strategia koncentracji – działalność koncentruje się na jednym lub kilku segmentów rynku, należy określić potrzeby tych segmentów a następnie realizować strategię przywództwa w zakresie kosztów lub strategię zróżnicowania.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (18 stron A4)
3. (28 stron A4)
4. (25 stron A4)
5. (43 stron A4)
6. (21 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (19 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.8 stron)
9. (1.6 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie Portera
Strategie Portera
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 144 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|