Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
cenowa elastyczność popytu | ekonomia matematyczna | tożsamość monetarna | negocjacje zbiorowe | socjometria | PR | transformacja gospodarcza w Polsce | dochody i wydatki JST |

Strategie pretendentów rynkowych

Pretendenci są to firmy zajmujące drugie, trzecie lub dalsze miejsce na rynku. Firmy zajmujące miejsce w branży za liderem maja do wyboru dwie opcje: albo zaatakować lidera i konkurentów by znaleźć się na szczycie albo nie wywoływać wstrząsów i zachować swoją pozycję.

Ci którzy zdecydowali się zaatakować noszą miano pretendentów rynkowych. Pomimo tego, że nie jest to proste to jednak znalazły się firmy, którym to się udało (Canon przegonił Xerox’a; British Airways sąlepsi od Pan Am).

Jednakże by rozpocząć atak pretendent musi określić cel swojej strategii oraz od razu odpowiedzieć sobie na pytanie czy ów cel jest do osiągnięcia.  Pretendent musi również określić przeciwnika, może nim być lider, firmy o podobnej skali, które źle wykonują swoje zadania i są nie dofinansowane albo małe lokalne i regionalne firmy, które działają źle i są nie dofinansowane.
Po wyznaczeniu celu i przeciwnika należy wybrać rodzaj ataku.

W tym wypadku mamy cztery możliwości:
- Atak frontalny
- Atak skrzydłow
- Atak wymijający
- Atak partyzancki

Opisane strategie mają bardzo szeroki charakter jednakże to atakujący lidera musi dobrać strategie dla siebie w miarę swoich własnych możliwości, oraz na ile pozwoli na to sam atakowany. Jednakże w myśl przysłowia 'kto nie ryzykuje nic nie zyskuje' musimy ciągle szukać sposobu by być numerem 1 w branży, a poza tym tak działa rynek.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - korporacje transnarodowe (⭐bibliografia)
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie pretendentów rynkowych

Strategie pretendentów rynkowych
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 202 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii