Strategie pretendentów rynkowych
Pretendenci są to firmy zajmujące drugie, trzecie lub dalsze miejsce na rynku. Firmy zajmujące miejsce w branży za liderem maja do wyboru dwie opcje: albo zaatakować lidera i konkurentów by znaleźć się na szczycie albo nie wywoływać wstrząsów i zachować swoją pozycję.
Ci którzy zdecydowali się zaatakować noszą miano pretendentów rynkowych. Pomimo tego, że nie jest to proste to jednak znalazły się firmy, którym to się udało (Canon przegonił Xerox’a; British Airways sąlepsi od Pan Am).
Jednakże by rozpocząć atak pretendent musi określić cel swojej strategii oraz od razu odpowiedzieć sobie na pytanie czy ów cel jest do osiągnięcia. Pretendent musi również określić przeciwnika, może nim być lider, firmy o podobnej skali, które źle wykonują swoje zadania i są nie dofinansowane albo małe lokalne i regionalne firmy, które działają źle i są nie dofinansowane.
Po wyznaczeniu celu i przeciwnika należy wybrać rodzaj ataku.
W tym wypadku mamy cztery możliwości:
- Atak frontalny
- Atak skrzydłow
- Atak wymijający
- Atak partyzancki
Opisane strategie mają bardzo szeroki charakter jednakże to atakujący lidera musi dobrać strategie dla siebie w miarę swoich własnych możliwości, oraz na ile pozwoli na to sam atakowany. Jednakże w myśl przysłowia 'kto nie ryzykuje nic nie zyskuje' musimy ciągle szukać sposobu by być numerem 1 w branży, a poza tym tak działa rynek.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (36 stron A4)
6. (9 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (77 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.5 stron)
7. (1 stron)
8. (1.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie pretendentów rynkowych
Strategie pretendentów rynkowych
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 202 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|